Powerflex drit (For store)

Anbefalte innlegg

Hei

Har kjøpt powerflex foringer rundt om, men for det første så virker det ut som om de er for store for bærearmen.... skal være riktig mtp åssen type bærearm det er... Må jeg ha en presse eller noe?

mvh

Robin

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De skal jo ikke gå frivillig på plass, så du må nok sette fantasien i sving ja. Jeg demonterte bærearmene mine når jeg satte i powerflex i golfen og pressa de inn med en skrustikke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal være smal sak og montere disse, jeg monterte mine med bare medfølgende kobberfett og gummihammer. Og de gikk temmelig greit inn uten stort problem.

Men så sant du har fått riktig foringer for bærearmene dine så skal det være smal sak og få inn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er sånn at jeg må varme og kødde med de, og "dreie" de ned... holdt på med andre bærebrua idag og jeg begynte igår.... greit at det skal være trangt men faen heller a...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er sånn at jeg må varme og kødde med de, og "dreie" de ned... holdt på med andre bærebrua idag og jeg begynte igår.... greit at det skal være trangt men faen heller a...

Da har du nok feil foringer

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm merkelig... noen som vet hva dimensjonen på de foringene til presset stål bærearmer er?

De jeg har fått er 38mm.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm merkelig... noen som vet hva dimensjonen på de foringene til presset stål bærearmer er?

De jeg har fått er 38mm.

Dette er bærearmen min med de "små" foringene. Mener og huske de var 32mm.

IMG_9122.jpg

Om du snakker om at du må dreie de at de er såpass for store så vil jeg nok si at du har fått feil foringer Robin. Du har nok fått for støpte bærearmer du da.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Foringene mine var vel ca 2-3mm større i diameter enn hullet. Jeg måtte bruke presse pga at foringene var så harde. Hadde aldri klart det med hammer el.l. Kansje skrustikke til nød.

Bak har jeg stål og diameteren på de foringene er 38mm. I front er det støpte og de er ca 45mm.

Men har du pussa skikkelig innvendig i hullet på bærearmen? Jeg slipte vel så hullet ble 1-2mm pga at det var så mye rust og drit innvendig der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De jeg har fått er 38mm.

Skal stemme at det er 38mm.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm... da har jeg finni ut at jeg har driti litt på draget tror jeg... skal vel kanskje skjære vekk den "soppen" som den gamle foringen satt i?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm... da har jeg finni ut at jeg har driti litt på draget tror jeg... skal vel kanskje skjære vekk den "soppen" som den gamle foringen satt i?

Alt skal vekk av gummi der ja, skal være bart metall over alt:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tenkte på den metall soppen som den gamle foringen hang i.... skjærte ut gummien i foringen men er vel kanskje en ytre ring som skal vekk der også?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tenkte på den metall soppen som den gamle foringen hang i.... skjærte ut gummien i foringen men er vel kanskje en ytre ring som skal vekk der også?

Ikke helt med på hva du mener med sopp;) Men det er bare gummi du må fjerne, ikke noe metall bortsett fra den hylsa som satt midt i foringen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, "soppen" er den tredje metall ringen fra venstre... virker som om hvis jeg tar vekk den så får jeg mer plass...

IMG_27881.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må ha ut den ja. Ta et baufilblad å skjær et hakk i den. Da kan du banke den ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok :), typisk at jeg skal få greie på sånt etterpå hehe : bh :

ok, da gjør jeg det så bestiller jeg opp et nytt sett til de jeg har fucka opp..

Takk for hjelpen!!! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, "soppen" er den tredje metall ringen fra venstre... virker som om hvis jeg tar vekk den så får jeg mer plass...

Ok, jeg hadde ikke slik sopp på min, så derfor jeg ikke skjønte hva du mente:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, jeg hadde ikke slik sopp på min, så derfor jeg ikke skjønte hva du mente:)

Helt i orden det vettu :)...

Syntes at styringa ble litt ullen og slapp etter jeg monterte de forran.... kan en 4 hjulskontroll fikse det tru?? Noen som vet hva en ok pris burde være?

mvh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1000-1500kr er ok. Noe mer enn det er ran. :)

Et godt tips er å koke foringene, da blir de myke og smetter fint inn uten at man må voldta de med hammer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

en annen fin tin er og gå over med stålbørste etc så alt blir litt renere:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Foringene gikk jævli bra å få inn etter jeg tok ut den metall ringen... par kakk med gummi hammer så satt de :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.