#1 Skrevet Oktober 18, 2009 Satt på en B5 til en kompis en dag. Han har pratet om et merkelig fenomen i lengere tid og da fikk jeg også oppleve det selv. Når man begynner å få motortemp og varmeaperat er i bruk danner det seg hvitt belegg på frontrute og fremre halvdel av siderutene foran. Hva er dette og hvor kommer det fra? Belegget er ikke vanlig dugg, vireker mer klissete og fettete. Blir heller ikke helt bra om man tørker av, virker som det ligger igjen en liten film av fett. Om man får møtende biler blir det tendens til "oljefarge" rundt lysene når de skinner i belegget. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 18, 2009 har det samma på min b5 mn jeg får det når den " * " stjerna ikke er på på kliman. så dette spørsmåle vil jeg også ha nå svar på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 18, 2009 Uten å ha peiling på slike "moderne" ting som Climatronic vil jeg med stor sikkerhet tippe på gåent varmeapparatregister. Da får man dugg på innsida av ruta når man får driftstemp/setter på vifta. Dette er også seigt og klinete å tørke av. Husker ei studievenninne fulgte et velment råd fra meg og vasket innsida av frontruta med det hun trodde var spylervæske. Det tok sin tid å få av frostvæskeklinet den vinteren:D. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 18, 2009 Jeg hadde det samme problemet paa en Peugeot 205 en gang i tiden. Da var det lekkasje i varmeregisteret inne i dashbordet. Det medfoerte at luften som ble blaast opp paa vinduet var "full av" glycol, og det ble et belegg paa ruten. Det luktet ogsaa ganske kraftig av glycol til tider. Jeg plukket ut registeret og fikk det sveiset/loddet = god som gull igjen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...