#1 Skrevet Oktober 18, 2009 Heisann, Har henta meg bil i helgen, og det har vært kjempeflott forsåvidt. Bilen har gått kjempegodt, helt til jeg var ca halvveis hjemme fra trondheim og hadde hatt en forbikjøring i 6 gir i en lang bratt oppoverbakke. Merka ingenting akkurat da, men når jeg kom ned igjen på flata merka jeg at bilen lada dårlig. Den gikk da bare til 1 bar, og trengte MASSE turtall for det. Hadde lada 1,5 før. Videre sank ladetrykket bare mer og mer, og nå lader den så godt som INGENTING i første og andre gir. på 5-6000 rpm i tredje og fjerde lader den ca 0,4bar, men ingenting mer. Kobla på diagnose hjemme, og sletta en feilkode som var der. Idiot som jeg var, kopierte jeg den ikke. Men det var et eller annet "controller blablabla exeeded". Etter jeg sletta feilemeldingen, har den ikke kommet tilbake, men bilen går like dårlig. Det jeg har prøvd er: - Koblet fra LMM = ingen forskjell - Tatt av alle slangene på N75, og plugget disse og latt kontakten stå på = ingen forskjell. Ruser jeg bilen i fri til ca 5-6k rpm, hører man at turboen snurrer og lager tilbakeslags-lyd. Hører ingen hylelyder eller noe som kan tyde på lekkasje. Kan det være WG som tuller seg? Mvh, Hans Frederik 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 19, 2009 Jaja, man får vel kjøre bilen på verksted 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 19, 2009 .. som selvfølgelig ikke hadde tid før torsdag.. Noen som har tips til ting jeg kan teste selv? Kan det være en slange som har hoppa av? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 19, 2009 Høres ut som trykkfall en eller annen plass. En kompis har samme problemet med 1,8t TT. Lader veldig dårlig. Men, starter han bilen på nytt kan den gå som normalt igjen. Varierer veldig, men trykkfallet\ladingen forsvinner igjen etter en stund. Fikk feilmelding på VAG-Com. "Permanent" ett eller annet. Husker ikke nøyaktig. Bilen står nå inne på Møller og de har hatt den i 2uker. Feilmeldingen ble visst sent videre til Oslo osvosvosv. Enten sprekk i en slange, eller så er en hoppet av. Det er ihvertfall det logiske. Er bilen chippet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 19, 2009 Ja, synes også at det virker sannsynlig. Kan jo hende at slangen var på vei av når jeg begynte å miste trykk, og at den til slutt hoppet helt av. Hvordan kommer jeg best til trykkslangene på denne motoren? Tverrstilt helvete. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 19, 2009 n75 , lekk slange/IC eller staget til wastegaten er vel det det summerer seg opp til i de fleste tilfeller 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 19, 2009 Men kan det være N75 når jeg har plugga hulla og den ikke lader fullt, selv når kontakten er kobla på? Hvordan kommer jeg best mulig til de andre tinga du nevner? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 19, 2009 Jeg har samme type problem i min bil... Den skal i utgangspunktet lade ca. 1,1bar, men nå i det siste så lader den 1,4-1,5 og kutter ned til 0,3-0,4bar midt i ladinga. Etter en stund lader den som normalt igjen. Jeg får det høye ladetrykket bare av og til, men nå prøver jeg bare å ikke gi flat fjøl uten å følge med på turbotrykksmåleren til jeg finner ut hva det er. Er det original turbo som står i bilen din? Trodde ikke den skulle tåle 1,5bar? Skriv gjerne inn her hva som var galt når du finner ut av det:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 19, 2009 Jeg har samme type problem i min bil... Den skal i utgangspunktet lade ca. 1,1bar, men nå i det siste så lader den 1,4-1,5 og kutter ned til 0,3-0,4bar midt i ladinga. Etter en stund lader den som normalt igjen. Jeg får det høye ladetrykket bare av og til, men nå prøver jeg bare å ikke gi flat fjøl uten å følge med på turbotrykksmåleren til jeg finner ut hva det er. Er det original turbo som står i bilen din? Trodde ikke den skulle tåle 1,5bar? Skriv gjerne inn her hva som var galt når du finner ut av det:) En original k04 skal da klare 1,5 fint? Men dette høres jo virkelig ikke ut som samme problemet! Min lader ALDRI nå, uansett om jeg resetter hjernen eller starter bilen på nytt etc. Ang. ditt problem, så hadde jeg samme problem på min gamlebil. Da var det slangen som går fra N75 til Wastegate som var laus. Grunnen til at bilen din kutter er fordi den lader mer enn det chippen er beregna for, og går derfor i nødmodus. Sjekk slangen til wastegate! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 19, 2009 En original k04 skal da klare 1,5 fint? Men dette høres jo virkelig ikke ut som samme problemet! Min lader ALDRI nå, uansett om jeg resetter hjernen eller starter bilen på nytt etc. Ang. ditt problem, så hadde jeg samme problem på min gamlebil. Da var det slangen som går fra N75 til Wastegate som var laus. Grunnen til at bilen din kutter er fordi den lader mer enn det chippen er beregna for, og går derfor i nødmodus. Sjekk slangen til wastegate! åkei, fikk ikke med meg at den aldri lader nå... Takk for tips, skal sjekke det:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 19, 2009 n75 , lekk slange/IC eller staget til wastegaten er vel det det summerer seg opp til i de fleste tilfeller Om du kan dra staget til wastegaten frem og tilbake uten motstand, så er den helt Fuc..ked.! Dette skal vel vere ganske så mye motstand i uansett om motoren går eller ikke.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 19, 2009 Stemmer det, men problemet er jo å komme til dritten 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 19, 2009 Jeg ser jo nå etter nøyere forsking at den også lader ca 0,3-0,4 på andregir også hvis jeg drar helt ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Oktober 19, 2009 Vakumslange, eller intercoolerslanger eller intercooler som lekker?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Oktober 19, 2009 Tror jeg skal ta å skifte alle vakumslanger etterpå ja! Takker for den frode Er sikkert ikke dumt å få gjort uansett! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Oktober 19, 2009 Om bilen lader 0.3-0.4 går den i nødmodus. da er det vel mest sansynlig def. n75 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Oktober 19, 2009 (endret) Om bilen lader 0.3-0.4 går den i nødmodus. da er det vel mest sansynlig def. n75 Jeg vet hvordan en bil oppfører seg i nødmodus. Denne er ikke det. Skjønner ikke hvordan det kan være N75, når jeg har prøvd å plugge alle slangene som går inn på den og latt kontakten stå på. Hadde det vært N75, så skulle den da ha lada 1,7bar! Noe den ikke gjorde. Den har heller ingen feilkoder, noe den ville hatt om den var i nødmodus? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Oktober 19, 2009 Jeg vet hvordan en bil oppfører seg i nødmodus. Denne er ikke det. Skjønner ikke hvordan det kan være N75, når jeg har prøvd å plugge alle slangene som går inn på den og latt kontakten stå på. Hadde det vært N75, så skulle den da ha lada 1,7bar! Noe den ikke gjorde. Den har heller ingen feilkoder, noe den ville hatt om den var i nødmodus? Kan ikke være N75 da nei, er jo ofte denne som resulterer i denne type feil, men da har du mest sansynlig en lekasje ett sted! Fort gjort at en slange på intercooleren hopper av, men da bør du høre at den blåser ved pådrag, derfor heller det mest mot en vakumslange som er spjæret på langs, og det er jo nok av slanger å velge imellom på disse motorene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Oktober 19, 2009 Du sier noe derja! Men kan en dårlig vakumslange resultere i såpass mye utslag på trykket? La oss si at en trykkslage har hoppet av eller har fått skade.. Da skulle jeg vel også hørt blåsing/susing? Jeg hører nada, utenom dumping og tilbakeslag når den lader "fullt" ved 0,4bar! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Oktober 19, 2009 min laddet det samme når slangenfra intercooleren hadde hoppet av.kan hende slangen har revnet ikke hoppet av.så når du gir på forsvinner trykket.beste er vel og gå over alle slangene som blir en del eller trykkteste systemet.håper det ordner seg fort og ikke det er noe med turboen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Oktober 19, 2009 Hansi har løst problemet, han kommer vel tilbake å sier hva det var:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Oktober 19, 2009 Vi venter i spenning!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Oktober 19, 2009 Hei folkens En fin dag idag ja! Kom hjem fra jobb og dag, og skiftet først alle vakumslanger og satt på nytt T-stykke til turbotrykksmåleren. Etter det fikk jeg strammet inn de 2 mutterne som holder wastegate-staget, og da gikk bilen plutselig som ei kule! Men sliter fremdeles med at den av og til bare vil lade 0,5, men lader PLUTSELIG 1,5 hvis jeg jokker inn og ut på gasspedalen et par ganger. Han som jeg kjøpte bilen av fortalte at dette muligens kunne bety at N75 hadde hengt seg opp. Noen som har meninger om dette? Deilig å få orden på sakene, og fornøyd med bilen igjen Takker som vanlig for kongehjelp her inne! Og selvfølgelig thomas for moralsk støtte på telefon 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Oktober 19, 2009 Kan vell tyde på N75 ventilen det ja. Trykket fra turboen går inn på N75 ventilen, og blir styretrykket til WG. Hjernen sier ifra når den skal strupe for å holde trykket som er oppgitt i MAP, her 1,5bar. Ventiler kan lett henge seg opp.. Skyt meg om jeg tar feil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Oktober 19, 2009 Skulle hatt meg like så godt en manuell boostventil! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...