Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg nye vinterfelger (OZ Canyon ST :D), og lurer litt på hva jeg skal gjøre, om noe, før jeg hiver de på bilen....

 

Tenkte å polere med Autoglym super resin polish, for så å gå over med Extra gloss protection, ser for meg at dette vil enkle renholdet i vinter betraktelig?

 

Noen innvendinger/bedre forslag?

 

Rune

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heller legg en lakkforsegler på. Kan anbefale denne: Duragloss 501. Holder veldig lenge og er god mod event salt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

AG Extra Gloss er jo en lakkforsegler :)

 

Bruker selv Super Resin og Extra Gloss på sommerfelgene og de er veldig enkle å holde rene.

På vinterstid har jeg ikke prøvd det pga vinterhjula er såpass slitne som de er så har ikke giddet..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm, tre svar og like mange meninger.... Da kan jeg vel gjøre som jeg hadde tenkt, og som Vivian sier siden jeg allerede har disse produktene, så blir det nok innkjøp av en del nye ting innen bilpleie til våren. Jeg har sett lyset etter jeg begynte å lese forumet her, så jeg må rett og slett begynne på nytt men bilpleie.... Trodde Autoglym på Biltema maskin var gode greier jeg:o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen ting galt med biltema maskinen =) den er prima den. bare bytt ut auroglym med maguiers, så er du i boks =)

 

kan selv anbefale swisswax autobahn på felger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med nye felger!

 

Jeg ville brukt produkter som faktisk er ment for bruktsområdet. Du kan gjerne bruke produkter ment for lakk, men disse vil ikke gi like god beskyttelse.

 

Swissvax Autobahn er perfekt for felger, siden produktet faktisk er laget for det.

For et 110% resultat, bruk Swissvax Cleaner Fluid på forrhånd.

 

Autobahn koster mer, men varer mye lengre. Vil tro at du kan applisere nå, og reapplisere i januar. Da har du GOD beskyttelse hele året, slik skikkelige felger fortjener:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trodde Autoglym på Biltema maskin var gode greier jeg:o

 

Hvis du bruker AutoGlym sine proffprodukter så skal de vel holde mål :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker sonax sin felgforsegling på mine 19". enkel spray som gnies\tørkes inn med klut. 1 time vent, og da er hele jobben gjort. Koster rundt 200,- og 1 boks holder ivertfall til 30 felger. Kommer sikkert til å gjøre det på flere felger felger. er 100% transperant, så om du ikkje får med alle kroker og felgskruer, gjør det ingenting..

 

La på AG ekstra gloss protection oppå der igjenn, kun for moro , og resultatet er på linje med det beste i utlandet. har ikke svampvasket felgene siden. enorm holdbarhet. Det finnes såklart dyrere løysinger du kan bruke, der du sikkert får med klistermerker og selgerne forteller hvor overlegent produktet er.

 

Sonax selges på de fleste andre vw-audi verksted skulle jeg tro.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

MG 20

 

Fungert sykt bra på disse f.eks

Bruker det selv på egne felger

 

Enkel shampo og ellers kun høytrykkspyler, så har de holdt seg rene utvendig som innvendig over vintern.

arcasting20fu7.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Endte opp med Autoglym sin Exstra gloss siden jeg hadde den liggende, også har jeg bestilt en boks med Swisswax Autobahn til neste gang (kanskje det følger klistermerke med :D)?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Extra Gloss protection fungerer ypperlig på felger, bare pass på at den får tid til herde tilstrekkelig...

 

Autobahn er også ett ypperlig produkt..

 

Det viktigste du gjør ligger i forarbeidet, avfett, vask, clay, tørk, rens, poler og beskytt...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.