Powerfilter om vintern, anbefalt eller ikke?

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg lure på om det er no store ulemper å kjøre med powerfilter om vintern?

vet at jeg ikke får den kald/varm luft effekten som med vanlig luft filter boks.

 

men har det så mye å si? er det noe fare for noe?

 

kjører nå med orginalt men er litt nysjerig på om det kan oppstå noen problemer ved å kjøre med green filteret mitt, lyden er jo et par hakk frakkere :D

 

har en 1.8 monotronic

 

mvh

vemund

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har veldig vanskelig for å tro at bilen kan ta skade av det, har kjørt hele vintern med K&N åpent filter, og har ikke hadd noe problem. Har heller aldri hørt at det skulle by på noen problemer...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjenner mange som kjører med åpent Green filter i vinter og det går ihvertfall bra så langt...

Har hørt at du kan få litt problemer med tempen, men vet ikke om det stemmer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har valgt å gå tilbake til originalboksen om vinteren, fikk trøbbel med LMM.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg å har valgt å bytte om fra "type åpent kon" filter og over til det originale.. Ble kjedelig lyd og slikt ja men har hørt det ikke er helt sunt om vinteren... men tror det kommer veldig ann på fra bil til bil og hvor godt det er beskyttet og slikt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

største faren er vel ogfå vann/slam/salt sprutendes opp i motoren viss du ikke har sumpguard som går inn i inntaket? jeg kjører vertfall med åpent filter og det har fungert veldig bra..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg å har valgt å bytte om fra "type åpent kon" filter og over til det originale.. Ble kjedelig lyd og slikt ja men har hørt det ikke er helt sunt om vinteren... men tror det kommer veldig ann på fra bil til bil og hvor godt det er beskyttet og slikt.

 

Jeg har lik motor som deg regner jeg med så e tru e følge som du har gjort, eller som jeg selv har gjort å lar power filteret bli liggendes i verktøy skapet for denne vintern..

 

tok det av da jeg hadde problemer med at bilen gikk ujevnt men det viste seg at problemet lå ikke der.

 

dette kunne vært en sak for "myth busters" på discovery, mange har meninger og tanker om dette men ingen har vel no konkret svar? hehe

 

Uansett, da tru jeg at jeg har fått svar på mitt spørsmål.. sånn ca.

Takk for alle svar.

 

- Vemund

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.