#1 Skrevet Januar 11, 2005 Heisann Sommeren kommer jo etterhvert og jeg vurderer å kjøpe 8,5x18 Azev C med 235/35-18 dekk. ET=25-30 Vil dette være noe spes problem på min bil som er senket ca 70mm? Knut-Richard? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 11, 2005 HeisannSommeren kommer jo etterhvert og jeg vurderer å kjøpe 8,5x18 Azev C med 235/35-18 dekk. ET=25-30 Vil dette være noe spes problem på min bil som er senket ca 70mm? Knut-Richard? Ja "alle" biler som er senket så mye som 70mm vil få problemer med subbing foran under kombinasjon av sving og dump (f.eks over kantstein på vei inn på p-plasser etc)) sålenge du velger såpass brede dekk... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 11, 2005 Vil dette være noe spes problem på min bil som er senket ca 70mm? Knut-Richard? Nå har jeg ikke mer enn 7.5" bred felg med ET36 så det blir litt annerledes, men min er senket 60mm foran og har ALDRI, merk ALDRI(!), subba inni skjermer eller noe annet, ikke engang ved hard sving i god fart, sving i dumper e.l. Med 8.5x18 med det innpresset du vurderer kan det selvsagt bli et problem, men min erfaring er prøv deg frem. Er alltid delte meninger om alt.. 8.5x18 på coupe = 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 11, 2005 Hadde 235/40-18 på gamle S2n min og det tok i skjermene med Et 36. Har 225/40-18 på den nye S2n men har ikke fått prøvd åssen dette er enda. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 11, 2005 Kan jo legges til at jeg ikke helt har riktig rulleomkrets da.. Har 215/35-18, men det er mest av utseendemessige årsaker.. Klart det har jo litt å si for at det ikke subber.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 11, 2005 Nå har jeg ikke mer enn 7.5" bred felg med ET36 så det blir litt annerledes, men min er senket 60mm foran og har ALDRI, merk ALDRI(!), subba inni skjermer eller noe annet, ikke engang ved hard sving i god fart, sving i dumper e.l. Med 8.5x18 med det innpresset du vurderer kan det selvsagt bli et problem, men min erfaring er prøv deg frem. Er alltid delte meninger om alt.. 8.5x18 på coupe = 8,5" felg med ET 30 stikker 1,8 cm lengre ut enn 7,5" med ET 36, dette har utrolig mye å si for om det subber eller ei... Men jeg tror helt sikkert 8,5x18 ET30 går relativt fint på Audi Coupe, dvs det subber neppe når man kjører rett fram og hvis man tar det pent over kanter og dumper, så ødelegger man ikke skjermene foran, man har jo også stort sett lav fart når man svinger mye). Prøv deg fram og ikke velg bredere dekk enn nødvendig, 225 er nok å anbefale. Lykke til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 11, 2005 HeisannSommeren kommer jo etterhvert og jeg vurderer å kjøpe 8,5x18 Azev C med 235/35-18 dekk. ET=25-30 Vil dette være noe spes problem på min bil som er senket ca 70mm? Knut-Richard? Hva er det som står på din nå da? Har du et større bilde? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 11, 2005 Hmm, tenkte på 19" til sommeren jeg da men... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 11, 2005 7,5*17 med 215/40-17 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 12, 2005 Hmm, tenkte på 19" til sommeren jeg da men... 19" går også greit, men da bør du belage deg på litt subbing. Går en S2 her i Fredrikstad med 19 BBS felger. Denne er senket ca.35 ( ifølge forrige eier iallefall ). S2`n er vel identisk med din 20V så det skulle gå fint da.. Han har 225/35-19, tar borti litt ved hard sving og dumper etter hva jeg ble fortalt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 12, 2005 Med 8*17 og 225/45 dekk har jeg ca 1 cm klaring inn til styreleddet fra felgen. Så noen veldig mye bredere felg ville jeg ikke valgt. Har også litt tendenser til subbing ved sving og mye fjæring, f.eks sving i kombinasjon med dolper. Men ved vanlig kjøring på landeveien har jeg aldri subbet, uansett hvor hardt jeg har kjørt svingene. Bilen er senket 60mm foran. mvh EW 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...