ny N75 ventil.. hvilken?? Skiftet men lader bare 0.9-1 bar.

Anbefalte innlegg

N75 ventilen på min a4 TSQ er fitten gefaren.. så skal ha en ny.. men leser i div tråder at man ved å kjøpe rett ventil kan få bilen til å gå bedre.. finner kun en type på NBS så lurte på hvor og eventuelt hvilken ventil folk anbefaler og hvor får jeg kjøpt??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis du kan bruke en fra en B5 S4 så har jeg hvertfall en sånn liggende til deg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe ja det er det jeg oxo lurte på:P hva som er best å bruke.. må da være noen som vet??:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Søk etter N75J eller N75H her på forumet så finner du MASSE tråder om dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Søk etter N75J eller N75H her på forumet så finner du MASSE tråder om dette.

 

leste i en tråd fra bilforumet at en N75J ventil gir 0.1 mer ladetrykk og jevnere men N75H gir 0.2.. men hvor kommer disse forsjellige fra??: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En av de kommer fra 1.8 225hken mener jeg på.

Jeg hadde H på min TS-tuna A6, gikk vell noe bedre.. Noen får problemer med å sette på H ventil har jeg lest, dette problemet hadde ikke jeg hvertfall.

MBC (manuell boost control) er jo også ett alternativ

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jah?? hmm hva med den fra denne S4en da?? tro om den passer?? og er d karnsje en N75H?? eller passer ikke N75 fra 2.7??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

N75 fra S4 2,7 er ikke H.. Vent litt så skal jeg sjekke hva det er på S4 =)

Har en eller to liggende..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ahh ok.. men hva gjør den med ladetrykket mitt da tro??:P hehe noen som vet prisen på no slikt hos møller?? mulig jeg bare bestille en ventil til en tt 225hk istede;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant ikke de ventilene i farten, men det var noe helt annet.. M eller noe slikt..

 

Tror ikke det er noe og vinne på det såfall, J/H bør du gå for..

 

6-800kr med rabatt hos møller

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1JO 906 627 H dette er ivertfall delenr på N75H ventilen.. menne tror du ikke det koster mer?? da er det jo ingen tvil i mine øyne:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nej jeg vet ikke hva noen av de koster.. hehe kostet ca 7-800 på NBS så tenker jeg på legge på 1000kr:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

683kr gav jeg for min N75J på møller for noen år siden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeh hadde n75 raceventil som den ble kalt og jeg fikk høyere peak på trykket men etter hvert ble det mye nød modus så kjører med mbc nå.j og h vetil funker eller ikke funker rett og slett vet flere som den funker for og flere som den ikke funket for

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm skumle greier:( mulig jeg bare bør kjøpe org da?? blir litt usikker nå kjenner jeg:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte H-ventilen til min 1,8TQ b6 hos Møller, denne funker supert hos meg, fikk bedre drag og jeg føler att kreftene holder lenger ut i registeret!:)

Kostet 850kr inkl frakt :)

PS: Jeg har chippet motor :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

je snakket med møller idag.. men di viste ikke om noen N75H:p hvilken bil står denne i?? så jeg har referanse.. eller karnsje noen har delenr??:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

je snakket med møller idag.. men di viste ikke om noen N75H:p hvilken bil står denne i?? så jeg har referanse.. eller karnsje noen har delenr??:)

 

Den står vel opprinnelig i TT 225Hk

Jeg bestilte den fra møller i Ålesund, så du kan jo altids bestille derifra om den Møllershappa du hørte med ikke finner den:)

Delenr : 034 906 283 H

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ah takker å bokker.. da skal jeg vel prøve på nytt i morgen.. vært greit å fått den til trondheim så er det bare å hente der dagen etter;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

034 906 283 H;)

 

da var jeg å henta denne ventilen på møller tidligere ikveld.. den hørte vist til audi 100, a6 og s6 2.2t;) ifølge damen i skranken:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en slik J ventil på min 98mod 1,8tsq og var ikke store forskjellen mener jeg å huske, trykket går til 1,2 men ramler straks jeg runner ca 5000rmp så jeg skal montere manual boost controller...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

håper å slippe det med denne.. men den ladet 1.3 før da.. så lurer på om det karnsje er samme ventilen:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.