ny N75 ventil.. hvilken?? Skiftet men lader bare 0.9-1 bar.

Anbefalte innlegg

da var ventilen montert med litt skuffende resultat.. lader kun 1.1 nå.. så har en lekasje et sted.. skal prøve å bytte litt slanger i morgen tenker jeg.. og nye slangeklemmer;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da har jeg gått over å byttet ut div slanger osv.. byttet N75 ventilen forrige helg til en slik N75H.. den som sto i va en N75J.. å før ladet bilen 1.2bar men nå er den nede i 0.9-1bar.. så er det noe som gjør dette eller må jeg bytte tilbake til en N75J igjen??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en slik J ventil på min 98mod 1,8tsq og var ikke store forskjellen mener jeg å huske, trykket går til 1,2 men ramler straks jeg runner ca 5000rmp så jeg skal montere manual boost controller...

 

det er fordi orginal turbo mister kreftene sine det

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da har jeg gått over å byttet ut div slanger osv.. byttet N75 ventilen forrige helg til en slik N75H.. den som sto i va en N75J.. å før ladet bilen 1.2bar men nå er den nede i 0.9-1bar.. så er det noe som gjør dette eller må jeg bytte tilbake til en N75J igjen??

 

do like me.MBC: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en slik J ventil på min 98mod 1,8tsq og var ikke store forskjellen mener jeg å huske, trykket går til 1,2 men ramler straks jeg runner ca 5000rmp så jeg skal montere manual boost controller...

 

hmmm hvii du har K03 - K04 turbo tror jeg neppe du klarer å holde trykke noe serlig lenger en 5000. snurra de er nok ikke stor nok til å klare det.. uansett om du bruker bleed ventil eller N75.. 1,2 er nok det du klarer å få ut.. med downpipe og steg 3 chip kansje.. er noe jeg har hørt fra Autopower så må jo ta noe av det med en klype salt. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da har jeg gått over å byttet ut div slanger osv.. byttet N75 ventilen forrige helg til en slik N75H.. den som sto i va en N75J.. å før ladet bilen 1.2bar men nå er den nede i 0.9-1bar.. så er det noe som gjør dette eller må jeg bytte tilbake til en N75J igjen??

 

trykktest eksosen for sprekker eller lakasjer i Eksosmanufoilen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jo men saken er jo at den ladet 1.2 helt til N75 ventilen gikk heden.. meeen er vel ingen stor forsjell da men jeg synes det var litt rart.. så lurer på om jeg skal montere en org ventil.. så karnsje det blir som før.. er litt redd for at resirkventilen karnsje lekker litt også.. skal se på det når jeg får mulighet.. er dårlig med mekkelokale i trondheim her:(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jo men saken er jo at den ladet 1.2 helt til N75 ventilen gikk heden.. meeen er vel ingen stor forsjell da men jeg synes det var litt rart.. så lurer på om jeg skal montere en org ventil.. så karnsje det blir som før.. er litt redd for at resirkventilen karnsje lekker litt også.. skal se på det når jeg får mulighet.. er dårlig med mekkelokale i trondheim her:(

 

Bare å tette innsuget med f.eks en stor spraybox på slangen å blåse trykkluft inn i den lille tynne slangen som går til resirk. så finner du fort ut av om det er lekasje noen vei.. ville ikke hatt noe serlig mere en 1 - 1.5 bar inn i systemet, kjedelig å ødelege turboen å slanger på noe så unødvendig :) men dette vet du sikkert alerede :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe jah 1.4 er jo maks:p da går bilen i nødmodus pga overboost:p men håper det hjelper å få litt mere ladetrykk enn 0.9.. 1.2 er vel minimum.. men må komme meg et sted å få skru først;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøv med riktig n75 eller mbc ikke alle j eller h ventilen funker for funket ikke for meg derfor jeg har mbc nå har jeg skrudd den till vinter modus siden jeg har fwd hvis du kjenner noen med vagcom så kan det være greit og få logga litt for og se om du får det trykket ecu sier den skal ha hadde peak på 1,6bar med race h ventilen på min:evil:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skaff deg en MBC og prøv :)

Eventuelt ta bort styretrykk og kjør forsiktig.

Da vet du om det er N75 eller lekkasje

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skaff deg en MBC og prøv :)

Eventuelt ta bort styretrykk og kjør forsiktig.

Da vet du om det er N75 eller lekkasje

 

mbc er ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

manuel boost controller

 

hehe.. det har jeg oxo.. men bilen er ikke litt behagelig å kjøre med det en plass.. hadde det på en stund.. men er jo rimelig av å på trykk mener nå jeg.å er jo bare med på å "narre" vekk eventuelle lekasjer..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe.. det har jeg oxo.. men bilen er ikke litt behagelig å kjøre med det en plass.. hadde det på en stund.. men er jo rimelig av å på trykk mener nå jeg.å er jo bare med på å "narre" vekk eventuelle lekasjer..

 

hvis du kjører med billig dritt så.men er jo ikke sikkert han har lekasjer for den ladet som den skulle før han byttet n75 ventil..trykket mitt kommer mye bedre holder seg mye bedre med mbc

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nej jeg også betviler at der er lekasje.. ladetrykket er jevn å bra.. så er nok N75 ventilen som ikke er rett.. så blir å prøve en ogdinal ventil til TS.. å bytte denne såkalte TT ventilen;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nej jeg også betviler at der er lekasje.. ladetrykket er jevn å bra.. så er nok N75 ventilen som ikke er rett.. så blir å prøve en ogdinal ventil til TS.. å bytte denne såkalte TT ventilen;)

 

monterte MBC ista.. fikk opp trykket til 1.2 bar igjen å fikk vel 30 hester extra som har vert på beite en stund.. så ville prøvd det hvis jeg var deg

 

TT ventil?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en jeg har j og h bare si ifra hvis du vil kjøpe.. j ventilen er brukt en god stund. h ventilen er brukt 1 dag så den er ny. har vel en f ventil oxo men lurer på om denskje er defekt. litt usikker

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

034 906 283 H

 

dette er delenummret på ventilen jeg har.. men lurer på om jeg skal prøve en J ventil istede;) koster så lite at jeg kan koste på meg dette;) bare for å prøve;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg lader også 0.9 med splitter ny n75. Men det har den gjort siden jeg kjøpte den, så turboen er vel sliten:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg lader også 0.9 med splitter ny n75. Men det har den gjort siden jeg kjøpte den, så turboen er vel sliten:)

 

kjøp boost controller sålader den 1.2 igjen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nej var på benken til ES for en liten mnd siden og turboen var fin den.. men hadde en liten lekk da.. som er utbedret.. må forske litt.. å for siste gang.. blir ingen MBC i audien min:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.