Skal fjerne Airbag i ratt, hva må gjøres?

Anbefalte innlegg

Som sagt så skal eg fjerne airbagen i rattet for å montere et momo ratt. Leste om en som skulle fjerne airbagen på passasjersiden og måtte plugge i en dings som gjorde at den gav en viss motsand slik at aibaglyset ikke lyser. Stemmer dette? I så fall, hvilken dings må jeg kjøpe?

Chris..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjøper du ikke bare et momoratt som er for bil med airbag?? da mener jeg det er tilkobling for de kontaktene på airbaggen som har den motstanden som hindrer lyset i å lyse:p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kunne ha gjort det, men synest det rattet eg plukket ut var sykt tøft og det var uten airbag, men men.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med andre ord:

Jeg er redd airbaglyset skal lyse når airbaggen er borte, hvordan løser jeg dette?

Man kan vel sette inn en motstand så elektronikken tror at den er tilstede, eller man kan _kanskje_ programmere bort dette med vagcom.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fulgte første posten her: http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=152807

for å deaktivere airbagen i passasjersetet på en 98' Golf IV, når denne airbag'en gav feilkode så airbag-lampa lyste.

Det som skjer etter den var kodet av på denne måten, er at airbag-lampa vil blinke 7-8 ganger hver gang du starter bilen eller setter på tenninga. Så slukker den, og de andre airbagene er fortsatt aktive.

Merk at verdi '0' er PÅ og '1' er AV :-)

Vet ikke hvordan bil du skal gjøre dette på da...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk. skal ta og prøve det der. skal gjøre det på en VR6, men går ut i fra at det er samme greiene der som på andre golf'er, med den type programmering som du gjorde :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil nok tro det ja, airbag er mye likt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg koblet bare en ledning mellom ledningene på kontakten til airbagen.. kommer aldrig opp noe varselampe etter jeg fjerna den hvertfall:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis eg forstår rett så tok du begge ledningene som går til airbagen og koblet dem sammen? en kortsluttning på en måte? så vil ikke lyset lyse lenger? :confused:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.