#1 Skrevet Oktober 20, 2009 Hei Har en kamerat med Golf V '05 2.0TDI som lurer på hvorfor en vifte i motorrommet går etter han har stoppet bilen, slått av tenning og tatt ut nøkkelen. Noen som vet hvilken vifte som går? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 20, 2009 er vel termostat styrt temperatur vifte, vis jeg skal tippe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 20, 2009 Har vært et problem på flere golf 5, a3, Octavia. Feil i viftemotorene/styreenhet gjør at vifta går ved avslått tenning. Viftene er blitt skiftet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 20, 2009 Har vært et problem på flere golf 5, a3, Octavia. Feil i viftemotorene/styreenhet gjør at vifta går ved avslått tenning. Viftene er blitt skiftet. Denne skal da vel gå, for å kjøle ned motoren? Den går jo til og med en liten stund på -91 passaten min 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 20, 2009 Er det en aksjon på dette eller er det noe han må bytte for egen kost? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 20, 2009 Hei Har en kamerat med Golf V '05 2.0TDI som lurer på hvorfor en vifte i motorrommet går etter han har stoppet bilen, slått av tenning og tatt ut nøkkelen. Noen som vet hvilken vifte som går? Akkurat det samme skjer på min `09 2,0 TDI en to tre ganger.. Har stått og ventet på at den skal stoppe noen ganger, men har aldri stoppet, så jeg har startet bilen igjen og så stoppet den, da har vifta stoppet.. Har ikke vært nede å fått sjekket dette, men det skal vel ikke være sånn? Har garanti så er jo ikke noe problem å fått sjekket det i tilfelle.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 20, 2009 Sånn er det på pappas 2010 GTD også. På sommeren er det ikke rart at vifta går litt ekstra synes jeg, hvis motortempen er litt høy. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 20, 2009 Hos meg går vifta visst nok pga klima enheten. Hvis jeg slår "av" klimaanlegget ved å velge econ går ikke vifta hos meg. Jeg sliter med at vifta står å går selv om jeg har bare flytta bilen 5 meter, med kald motor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 20, 2009 Det er ikke eksosviften til dieselvarmeren da? Den går litt etterpå for å hindre nedsoting. Og dieselvarmeren er avskrudd når klima står i econ, sies det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 20, 2009 Den vifta som snurrer hos meg sitter fremme i grillen. Festa foran alle 3 radiatorene/IC. (vann,klima og turbo) Sikker på dieselvarmeren er skrudd AV når man skru på ECON? Logisk tenking sier at man trenger kald luft når det er varmt, og varm motor når det er kaldt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 20, 2009 Sikker på dieselvarmeren er skrudd AV når man skru på ECON? Logisk tenking sier at man trenger kald luft når det er varmt, og varm motor når det er kaldt? Det var det Møller sa når jeg fikk nybilen. Og fra instruksjonsboken: "ECON: ...på dieselmotorer og motorer som avgir lite varme slås de ekstra varmeinnretningene for motoren av." (Det er jo en slags økonomi å ikke fyre med diesel.) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 20, 2009 Disse viftene er for åpne og det blir kortsluttning i støv og dritt som kommer inn. De nye viftene er av forbedret type. Har bytter endel av disse så det er ikke helt ukjent for meg. Somregel blir det lagret feil på disse i diagnosen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 20, 2009 Defekt styreenhet til viftene, som er i den ene store vifta. Vært flere utskiftniger av disse ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Oktober 20, 2009 Defekt styreenhet til viftene, som er i den ene store vifta. Vært flere utskiftniger av disse ja. Har skiftet på en a3 2.0tdi 04mod sjøl! der gikk viften hele tiden å stopper aldri.. Ligger en styreenhet i ene viften som styrer begge så begge må skiftes. Tror de kostet rundt 4000,- 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...