#1 Skrevet Oktober 20, 2009 skal montere ekster'n oljetrykksmåler på min 10v KU motor. Ser der er 2stk givere som står like ved hverandre på blokka. hvilke av disse er best egnet til å hente ut signal til oljetrykk fra?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 20, 2009 du kan bruke begge, men på de som har måler orginalt blir den øverste brukt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 20, 2009 du kan bruke begge, men på de som har måler orginalt blir den øverste brukt. ok...jeg har vel egentlig bare den varsel lampen for olje på mitt instrument. men da skal jeg prøve den øverste:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 20, 2009 Om du bare har varsel lampe så tviler jeg på at du har en oljetrykk giver.. Er mest sansynlig bare en trykkbryter som slår over ved for lavt oljetrykk.. Å finne ut om det er en giver eller en bryter er ganske enkelt.. Bryteren er veldig liten med tilkopling til en leder. Giveren er egentlig en ganske stor sak. Med ca øyemål etter hukommelsen vil jeg tippe den er ca3-4cm i diameter å ca3-4,5cm høy. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 21, 2009 Om du bare har varsel lampe så tviler jeg på at du har en oljetrykk giver.. Er mest sansynlig bare en trykkbryter som slår over ved for lavt oljetrykk.. Å finne ut om det er en giver eller en bryter er ganske enkelt.. Bryteren er veldig liten med tilkopling til en leder. Giveren er egentlig en ganske stor sak. Med ca øyemål etter hukommelsen vil jeg tippe den er ca3-4cm i diameter å ca3-4,5cm høy. der er ivertfall 2 givere, med EN stikke på hver. skal da kunne være mulig å hente ut olje trykk fra en av dem. tok en titt nedi motorrommet til en kamerat som har en 90 coupè med org trykkmåler...og giveren hans er skrudd i blokka på det "øverste" hullet av de to som er der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 21, 2009 Ser den ut som denne? Dette er en oljetrykks GIVER. Eller denne? Dette er en oljetrykks BRYTER 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 22, 2009 han hadde som den øverste der...på det øverste hullet. jeg har 2 brytere...men siden det er samme motorblokka..så og si...kan vel jeg hente ut oljetrykk fra samme plassen som han. Og min u.org måler har en slik trykk-giver som skal skrues i hullet. Vil da tro jeg får det rette signalet da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 22, 2009 han hadde som den øverste der...på det øverste hullet. jeg har 2 brytere...men siden det er samme motorblokka..så og si...kan vel jeg hente ut oljetrykk fra samme plassen som han. Og min u.org måler har en slik trykk-giver som skal skrues i hullet. Vil da tro jeg får det rette signalet da.. Om du har en giver liggende er det ingen problem.. Men hva vil skje om du kopler ifra den ene bryteren? Er litt usikker på om den er normalt lukket, eller normalt åpen.. Er den åpen skal det ikke være noe problem.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 23, 2009 Men hva vil skje om du kopler ifra den ene bryteren? Er litt usikker på om den er normalt lukket, eller normalt åpen.. Er den åpen skal det ikke være noe problem.. vi får "se hva som skjer" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...