hvor hente ut signal for olje trykk 10v??

Anbefalte innlegg

skal montere ekster'n oljetrykksmåler på min 10v KU motor. Ser der er 2stk givere som står like ved hverandre på blokka. hvilke av disse er best egnet til å hente ut signal til oljetrykk fra??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du kan bruke begge, men på de som har måler orginalt blir den øverste brukt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du kan bruke begge, men på de som har måler orginalt blir den øverste brukt.

 

ok...jeg har vel egentlig bare den varsel lampen for olje på mitt instrument. men da skal jeg prøve den øverste:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du bare har varsel lampe så tviler jeg på at du har en oljetrykk giver.. Er mest sansynlig bare en trykkbryter som slår over ved for lavt oljetrykk..

 

Å finne ut om det er en giver eller en bryter er ganske enkelt.. Bryteren er veldig liten med tilkopling til en leder.

Giveren er egentlig en ganske stor sak. Med ca øyemål etter hukommelsen vil jeg tippe den er ca3-4cm i diameter å ca3-4,5cm høy.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du bare har varsel lampe så tviler jeg på at du har en oljetrykk giver.. Er mest sansynlig bare en trykkbryter som slår over ved for lavt oljetrykk..

 

Å finne ut om det er en giver eller en bryter er ganske enkelt.. Bryteren er veldig liten med tilkopling til en leder.

Giveren er egentlig en ganske stor sak. Med ca øyemål etter hukommelsen vil jeg tippe den er ca3-4cm i diameter å ca3-4,5cm høy.

 

der er ivertfall 2 givere, med EN stikke på hver. skal da kunne være mulig å hente ut olje trykk fra en av dem. tok en titt nedi motorrommet til en kamerat som har en 90 coupè med org trykkmåler...og giveren hans er skrudd i blokka på det "øverste" hullet av de to som er der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser den ut som denne?

Dette er en oljetrykks GIVER.

2467-auto-electric-oil-pressure-sensor-s

 

Eller denne?

Dette er en oljetrykks BRYTER

1550a_fiat_oil_pressure_switch.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

han hadde som den øverste der...på det øverste hullet. jeg har 2 brytere...men siden det er samme motorblokka..så og si...kan vel jeg hente ut oljetrykk fra samme plassen som han. Og min u.org måler har en slik trykk-giver som skal skrues i hullet. Vil da tro jeg får det rette signalet da..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

han hadde som den øverste der...på det øverste hullet. jeg har 2 brytere...men siden det er samme motorblokka..så og si...kan vel jeg hente ut oljetrykk fra samme plassen som han. Og min u.org måler har en slik trykk-giver som skal skrues i hullet. Vil da tro jeg får det rette signalet da..

 

Om du har en giver liggende er det ingen problem.. :)

Men hva vil skje om du kopler ifra den ene bryteren? Er litt usikker på om den er normalt lukket, eller normalt åpen.. Er den åpen skal det ikke være noe problem..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hva vil skje om du kopler ifra den ene bryteren? Er litt usikker på om den er normalt lukket, eller normalt åpen.. Er den åpen skal det ikke være noe problem..

 

vi får "se hva som skjer" :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.