Falsk "Philips" xenon på det norske markedet

Anbefalte innlegg

Hei

Vil bare gjøre flest mulig oppmerksom på at det per dags dato florerer med fake "Philips" xenon-kit. Har tidligere vært i kontakt med Philips for å få verifisert om disse produktene faktisk var Philips, da jeg selv vurderte å selge dem, og vil gjøre alle oppmerksom på svaret jeg fikk:

 

Salg av disse varene i Norge, vil medføre straffeforfølgelse.

 

Vet at blant annet Dioder.no selger disse kittene, og det er faktisk NØYAKTIG samme kittene som vi i Bilkabel.com selger, men vi har bedt leverandøren om å fjerne Philips-merkingen, da det ikke faktisk er det.

 

Med dette håper jeg ikke flere blir lurt til å kjøpe "Philips" xenon :)

 

Mvh

Fredrik

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Fredrik Sjølie, Bilkabel.com

 

Jeg har sjekket opp dine påstander om at xenon settene vi selger, ikke er godkjent av Philips.

Dette stemmer ikke, fabrikken har en patent lisens avtale med Philips (dokumentert brev), på å produsere og selge Philips pærer med sine xenon sett, så lenge det fremstår at de er laget på lisens fra Philips, etter deres standard.

Fabrikken betaler lisens på hver enkelt pære de selger, til Philips, det er derfor disse settene koster mer enn de standard fabrikk settene du selger.

 

Vi kan derfor konkludere med at vi selger ekte Philips lisensierte pærer, produsert i henhold til Philips sin standard, og dermed er vi sikret høy-kvalitets pærer, til de nye 2 generasjons canbus pro ballastene som følger med i settet.

 

Mvh, Anders Edlund - Dioder.no

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anders, dette er jo ikke tilfelle. Jeg var for en uke siden i personlig kontakt med Philips, og de har IKKE noe som helst avtale med NSSC. Dette har jeg sort på hvitt, og kan sendes til deg om ønskelig.

 

Jeg var i kontakt med Knut Bachke hos Philips, og dette er et lite utdrag fra vår korrespondansen:

Dette er ikke et Philips produkt, men da det er merket med ”Philips” er det et klart brudd på vår merkenavn policy. Philips har ikke godkjent dette produktet, og distribusjon av dette vil bli sett på som distribusjon av forfalskning, og vil bli forfulgt.

 

Jeg vil anbefale deg å ikke selge dette produktet, da man kan få en alvorlig smekk for slikt.

 

En annen ting, du sier du har dokumentert dette, er det mulig å få se det? Og du skjønner kanskje hvor enkelt det er å forfalske slikt? Har handlet med kinesere noen år nå, og det er ingen hemninger på å forfalske slikt.

 

Mvh

Fredrik

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anders, dette er jo ikke tilfelle. Jeg var for en uke siden i personlig kontakt med Philips, og de har IKKE noe som helst avtale med NSSC. Dette har jeg sort på hvitt, og kan sendes til deg om ønskelig.

 

Legg det ut her, så får alle se dokumentasjonen du har for å gå ut med denne advarselen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

En annen ting, du sier du har dokumentert dette, er det mulig å få se det? Og du skjønner kanskje hvor enkelt det er å forfalske slikt?

 

Mvh

Fredrik

 

er det ikke da like lett å forfalske det brevet du sitter med fra philips?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

EDIT: Var jeg ikke klar over

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dioder.no, du må gjerne ta kontakt med Bachke på de telefon-nr. som er nevnt over her, så får du bekreftet dette.

 

Jeg selv har prøvd å fått klarhet i dette med NSSC med manglende hell, og kan derfor ikke selge "Philips" produsert av dem.

 

Fredrik

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det ikke da like lett å forfalske det brevet du sitter med fra philips?

Selvfølgelig er det det, men jeg driver ikke med slikt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har valgt å fjerne alt som kan hentyde til Philips i produktbeskrivelsen og på settene, inntil jeg har fått avklart dette med Philips.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nok det lureste ja :)

 

Er forøvrig MEGET høy kvalitet på det NSSC leverer, så hadde ikke forbauset meg om det faktisk var noe Philips i dette, men Philips har til meg benektet dette.

 

Fredrik

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare et tips, mailer er private;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel ikke noe ulovlig å legge ut slikt?

 

Uansett fjernet den nå, for å være på den sikre siden :)

 

Må forøvrig legge til at jeg spurte min kontakt hos NSSC om dette problemet, og fikk til svar: Det hadde gått bra i USA og England, men i Sveits pågikk det nå en sak ang. akkurat dette, på et firma som hadde kjøpt "Philips" fra NSSC.

 

Fredrik

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel ikke noe ulovlig å legge ut slikt?

 

Uansett fjernet den nå, for å være på den sikre siden :)

 

Må forøvrig legge til at jeg spurte min kontakt hos NSSC om dette problemet, og fikk til svar: Det hadde gått bra i USA og England, men i Sveits pågikk det nå en sak ang. akkurat dette, på et firma som hadde kjøpt "Philips" fra NSSC.

 

Fredrik

 

Be om tillatelse til å legge ut de mailene, eller få et skriftlig brev fra Philips Norge som du kan legge ut. Så har du i alle fall ditt på det rene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tipset. Skal huske det til en annen gang :) Tenkte egentlig ikke over det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er dokumentasjonen fra fabrikken:

http://www.dioder.no/auth_philips.pdf

 

Det burde vel være mulig å spore opp denne avtalen via Philips systemet også (muligens via referansene i dokumentet) for å få det bekreftet?

Kan godt være at det ikke er så lett i praksis, Philips er et relativt stort selskap for å si det mildt. Jeg vil tro at Philips Norge/Nordic ikke har den helt store oversikten over hvilke avtaler som finnes hos andre Philips avdelinger i Philips Nederland eller Philips Kina..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er jo personlig interessert i å få dette bekreftet selv.

 

Vet ikke hvordan slikt er, når noe er godkjent av Philips i Kina, er det fortsatt godkjent av Philips nordic?

 

Jaja, blir spennende å høre videre fra Philips. Har sendt en mail til nå, så får vi se.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke hvordan slikt er, når noe er godkjent av Philips i Kina, er det fortsatt godkjent av Philips nordic?

 

I dokumentet ovenfor så står det i punkt (1) at lisensen/avtalen gjelder for produkter i PRC (Kina), og i (2) at produktene kan selges utenfor Kina også så lenge de er i henhold til lokale lover (CE merking f.eks?).

Ut i fra dette så kan det se ut som det også vil gjelde her i Norge, men hva slags myndighet Philips Kina har utover sitt lokale område og hvordan andre Philips regioner skal forholde seg til det er umulig å si noe om for oss utenforstående. Det finnes sikkert avtaler innad i Philips konsernet som regulerer dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt poeng.

 

Ja settene er ellers godkjente med CE-merking, og alt det andre som skal til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, Bjørn, vi venter i spenning her også!

 

Her er "close-up" av pærene, så gjenstår det bare å høre om Philips i Kina (dersom det brevet er ekte vare) kan gi fabrikken lov til å selge dette som lisensiert Philips produkt utenfor Kina.

pat_phil.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eksakt samme pærene jeg og har, men uten den påskriften, da jeg ba om at dem måtte fjernes..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er vel bare å sette en krympestrømpe over der igjen det så er problemet borte.

er jo ikke lov å ettermontere i utganspunktet så hvem bryr seg?

skjønner philips gjør det kanskje....de hadde vel kanskje aldri funnet det ut om du ikke hadde spurt...

 

men blir jo litt uthenging av dioder.no det her..."blandt annet"...

 

og det med å "bli lurt"...om det står philips eller "bangla" på pæra spiller ingen rolle for min del når jeg kjøper xenonkit ihvertfall,alle skal jo ha det billigst mulig uansett??...og så er det som regel garanti på kitene...

 

kunne vel like gjerne tatt det med dioder.no istedenfor å smelle det opp på forumet kanskje?

ettersom du VET at de ikke er lovlige osv?...

 

ja ikke vet jeg,men syns nå det var litt uber......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt missforstått dette.. Men ok.

 

Er forøvrig lov å ettermontere xenon, så der tar du nok litt feil. Er ikke lov å ettermontere xenon i kjørelys, om man ikke har automatisk høydejustering og lyktespylere. Men i alle de andre lysene er det lovlig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt missforstått dette.. Men ok.

 

Er forøvrig lov å ettermontere xenon, så der tar du nok litt feil. Er ikke lov å ettermontere xenon i kjørelys, om man ikke har automatisk høydejustering og lyktespylere. Men i alle de andre lysene er det lovlig.

 

For ikke å glemme at lykteglassene også skal være merket og godkjent for xenon, noe f.eks H4 sansynligvis aldri vil bli, eller dermed de færreste ettermonteringene som gjøres. (men igjen de fleste bryr seg fint lite om det allikvel)

 

lysbilde blir helt ødelagt når man bruker såkallte h4-2 (bixenon) det er stor blendefare med disse : bråk :

h1/h3/h7 blir som normalt så langt jeg har fått testet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Japp. Glemte det, takk :)

 

Vi selger kun H4-3 kit som gir et LANGT bedre lysbilde enn hva H4-2 gjør ja. H4-2 gir enormt mye strølys, og er i prinsippet ubrukelig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.