Falsk "Philips" xenon på det norske markedet

Anbefalte innlegg

Japp. Glemte det, takk :)

 

Vi selger kun H4-3 kit som gir et LANGT bedre lysbilde enn hva H4-2 gjør ja. H4-2 gir enormt mye strølys, og er i prinsippet ubrukelig.

 

 

Mulig jeg tok betegnelsen feil , men jeg sikter til de du har bilde av på nettsiden. altså den som autmatisk flytter seg lengre bak for fjernlys, er ikke det h4-2?. denne varianten har ett ødeleggende bilde i en h4 lykt.

test mot en vegg eller aller best sett om du gjør det i en slik lysbildeapparat. der ser man fort at den skarpe sonen blir svak og brer seg lengre ut.

 

den h4 varianten med ekstra fjernlys pære, har jeg ikke testet selv dog.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, sikker på at du har testet denne med den metall-hetta forran? Er en nokså ny greie som forhindrer strølys.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, sikker på at du har testet denne med den metall-hetta forran? Er en nokså ny greie som forhindrer strølys.

 

pærene så i det minste helt identiske ut som disse:

123box4h4_02.jpg

`http://www.bilkabel.com/~bilkaekq/images/123box4h4_02.jpg`

 

testet de samme pærene i flere forskjellige biler for å være sikker på at reflektor eller justering på en enkelt var helt off. slik jeg kunne se det så hadde utformingen på den lille firkantåpning stor betydning.

tror jeg handlet 3-4 slike kit til meg selv og familie, alle ble returnert da vanlig halogenpærer gav bedre siktbilde.

 

h1/h3/h7 var jeg fornøyd med

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De pærene der er jo nesten ubrukelige! Har ettermontert xenonkit med de der pærene i mazdaen til mamma... Det er ikke linser i de lyktene hennes så vet ikke om det er bedre med det. Men synes ikke fjernlyset med de pærene er noe bra ihvertfall, liksom litt "hullete" lys, dårlig forklart. Men er ikke i nærheten av så bra som lyset i fjernlysene mine som er H7 xenonkit.

 

Men dette er jo egentlig offtopic da..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt missforstått dette.. Men ok.

 

Er forøvrig lov å ettermontere xenon, så der tar du nok litt feil. Er ikke lov å ettermontere xenon i kjørelys, om man ikke har automatisk høydejustering og lyktespylere. Men i alle de andre lysene er det lovlig.

 

ja og hvor vil folk flest ha xenon?...jo i kjørelys..er ikke lov i tåkelys heller,og såvidt meg bekjent så skal lampa være godkjent for xenon som nevnt ovenfor...du kan jo ringe hella og få endel gode svar på hva som er lov eller ikke....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

pærene så i det minste helt identiske ut som disse:

123box4h4_02.jpg

`http://www.bilkabel.com/~bilkaekq/images/123box4h4_02.jpg`

 

testet de samme pærene i flere forskjellige biler for å være sikker på at reflektor eller justering på en enkelt var helt off. slik jeg kunne se det så hadde utformingen på den lille firkantåpning stor betydning.

tror jeg handlet 3-4 slike kit til meg selv og familie, alle ble returnert da vanlig halogenpærer gav bedre siktbilde.

 

h1/h3/h7 var jeg fornøyd med

Jøss.. Dette var nytt for meg :) Har jo solgt noen titalls av akkurat dette kittet, og har foreløpig kun fornøyde kunder på det..

 

Har ikke noen bil med H4-pærer å teste dem på, men det må jeg jo gjøre en dag :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jøss.. Dette var nytt for meg :) Har jo solgt noen titalls av akkurat dette kittet, og har foreløpig kun fornøyde kunder på det..

 

Har ikke noen bil med H4-pærer å teste dem på, men det må jeg jo gjøre en dag :)

 

kan jo si det slik at det var ikke jeg som oppdaget dette sånn uten videre heller, jeg syntes det lyste tilsynelatende meget bra og var fornøyd :)

Men en i familien er litt mer enn middelsinteressert i å "teste"/undersøke ting. : faint :

Tør nesten påstå at du sansynligvis ikke har hørt noe fra kunder siden xenon i seg selv gir ett hvitere bilde og ja selvsagt lyser opp bedre foran bilen. Men kurven/strukturen i lyset er jo borte, så da er jo ikke det så veldig rart. sammenlign nær/fjern på vanlig halogen og nær/fjern når du setter i xenon.

på halogen så gir det en god lengde forskjell, mens på xenon gav det mindre lengde forskjell men mer flomlys

 

jeg vill oppfordre deg til å teste disse selv og avklare "dine" produkter for jeg påstår ikke at alle/dine er dårlige, bare at tilsvarende ikke var bra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp jepp :)

 

Setter kjempepris på slike innlegg jeg. Og skal snakke med produsenten ang dette.

 

Jeg har forøvrig og merket litt dette med at kurven i fjernlyset er ganske vekke etter jeg monterte xenon. Og det er H7 i fjernlysene. Men skal nevnes at mine fjernlys er HELT på trynet feil justert. Tror den ene omtrent står beint opp i lufta, og den andre motsatt, såe.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er helt enig med kenneth her....greit at du er konkurent til dioder.no,men du kunne ha vært såppas real og tatt det privat med han!

Jeg veit ivertfall hvem jeg fortsetter og handle hos...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synd at dette skal liksom slå tilbake på meg, da det (tro det eller ei) var ment for å informere om disse falske Philips-kittene.

 

Er forøvrig ikke bare Dioder.no som selger dem, og jeg har tatt kontakt med andre som selger dem, men guess what; de har ikke fjerna Philips-merkinga. Er slik sånnt fungerer.

 

Anyways, jeg er ferdig med denne saken nå, i hvertfall fram til vi hører noe mer fra Philips.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Greit og informere publikum om sånne ting....den er jeg enig i,men og nevne navnet på konkurrenter i denne sammenheng,noe som kan oppfattes som og sette dem i et dårlig lys,er uprofesjonelt av deg som selger!!!

 

Ved og legge frem dette ved og nevne navn her,kan lett få folk til og tro at Dioder.no prøver og selge folk "fake"produkter....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja jeg bruker kun dioder.no og har gjort det siden han startet opp...altså i flere år...

Ferdig med den saken!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil bare gi informasjon om at jeg fortsatt ikke har fått bekreftet ekte heten av dette dokumentet, fra Philips i Norge.

Det kan bare tyde på at de trenere saken, og at dokumentet er gyldig fra Philips avd.Kina.

Konklusjonen vi kan trekke da er at dette er lisensierte pærer fra Philips (siden vi betaler ekstra for dette)

Vi kan altså ikke selge det som et Philips HID kit, men som : Lisensiert Philips materiale. (pærene)

I motsetning til Bilkabel, som selger de vanlige fabrikk pærer/kit.

Så kan man igjen diskutere om det er noe forskjell på disse, siden de blir laget på samme fabrikk.

 

Vi kan kalle våre pærer Philips lisensiert (siden de er produsert på lisens, og vi betaler ekstra for dette), det kan ikke Bilkabel.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner ikke helt hva Philips skulle få ut av å trenere denne saken men..?

 

Har vært i kontakt med andre aktører i Norge som driver innenfor samme som oss, og de bekrefter mine påstander. Jeg kan ikke gå ut med navn, men han ene som driver med salg av xenonkit i Norge har tidligere jobbet for Philips, og han har kontakter i Tyske Philips. De driver aktivt nå for tiden å logger aktivitet på blant annet finn.no, og da med tanke på akkurat disse produktene som her er omtalt.

 

Så altså, om du tør å selge dette som Philips (enten lisensiert eller ikke) så får det stå for din regning, men den kan bli dyr!

 

Kan du forresten forklare meg hva det vil si, i praksis, hva det vil si at pærene er produsert på lisens fra Philips? Hva som gjør dette til et kvalitetsstempel? Har de godkjent disse pærene eller noe?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

At ikke Philips i Norge klarer å finne ekteheten av et dokument på 4 mnd, er vel litt vel søkt, syntes du ikke?

 

Du har vært i kontakt med andre aktører, javel, men når det gjaldt Dioder.no var det ikke noe problem for deg å gå ut med navn her på forumet, fint å se at du lærer av dine feil da.

 

Slik jeg ser det, kan vi selge disse settene under annet navn enn Philips (Vi kaller de for Dioder.no HID kit), så skriver vi i produktinformasjonen at det er laget med med Philips sine brennere, som jo er fakta.

 

Du kan lese som lisens her: http://no.wikipedia.org/wiki/Lisens

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Altså, dette er jo interessant for meg og. Om det er slik at vi får lov å benytte Philips sitt merkenavn, så ønsker jo jeg og å gjøre det. Men jeg har som nevnt tidligere, vært i kontakt med Philips og fått klar beskjed om at dette bare er tull og tøys.

 

De andre aktørene leser denne tråden, så om de ønsker så kan de selv "melde seg på". :)

 

Øm du følte at jeg hengte deg ut, så beklager jeg virkelig det. Var i utgangspunktet ikke min hensikt. Var bare for vise til noe konkret. Kan jo liste opp mange flere som har gjort dette, og alle har gjort om navnet og bildene. Bildiganosebutikken, qwt osv osv. Dette er ikke å henge ut noen. All PR er god PR. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo forsåvidt greit at du sier fra om ting som ikke er på stell, det blir litt finjuss antagelig, med tanke på merkingen på eskene. Jeg tviler på at "Philips patent license HID" er i utgangspunktet noe Philips kan saksøke noen for (som stod på eskene på de første bildene våre), siden fabrikken mest sannsynlig (ref dokumentet) har fått dette godkjent av Philips i Kina.

Derimot, om noen kaller det for "Philips HID kit", så lager fløyta brått en annen lyd, og man kan få store problemer med Philips.

 

Jeg følte vel at du var på uthenger`n, når jeg ble gjort oppmerksom på denne tråden, men det er vel som du sier; all PR er god PR.

Skulle nesten tro du var ansatt i Philips, slik som du engasjerer deg for alle oss som selger disse settene, og litt for oss også, siden du vil at vi ikke skal få problemer med Philips.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har naturligvis en baktanke med å gå ut på dette viset. Er ikke for å være så veldig snill med hverken Philips eller dere :)

 

Saken er den at om alle de andre aktørene på det norske markedet selger "Philips" og jeg ikke gjør det, hvordan stiller det meg? Til tross for at det er samme produktene. Vet i allefall hvilket produkt jeg ville valgt. Philips er jo kvalitetsstempel så det holder.

 

Men var også ment som en offentlig advarsel. Skrev dette innlegget like etter jeg fikk svar fra Philips om at disse kittene vil være ulovlig å selge i norge (ref Philips).

 

Men jeg har sendt en ny epost til han jeg har hatt kontakt med, og bedt han undersøke dette grundigere. For du har jo et poeng, merkelig at de ikke klarer å sjekke det på så lang tid. Jeg skal naturligvis gi deg beskjed så snart jeg hører noe :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

..Ser jo nå at det er jo bare vi to som er aktiv her, så kunne vel like greit tatt dette pr. epost. Så jeg sender deg en mail når jeg høre noe fra han karen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg følger også denne tråden, synes det er intr. å høre om:)

Nå kommer det vel uansett snart xenonkit fra höen på markedet, så skal vel ikke se bort ifra at det heller lønner seg og selge de kittene som kvalitetskit, framfor "philips".

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke så lenge man ser på innkjøpsprisen ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi har fortsatt ikke fått dette dokumentet: hverken bekreftet eller avkreftet av Philips Norge.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant bare denne plutselig her, og tenkte jeg skulle oppklare det. Pæren er av Philips Quarts teknologi med elektroder og molybden fra Sverige. Tysk Xenon og "pills" fra USA. Philips pærene inneholder stoffer som reagerer med xenon, f.eks. kvikksølv. Denne teknologien er patentert av Philips, og alle som benytter teknologien må ha godkjent lisenset sitt av Philips. Philips har tilsvarende produkter selv, men det har ingenting å bety. TC i Kina er størst på Philips produksjon og pærene og alt er helt lov å markedsføre som Philips teknologi eller Philips lisensiert produksjon eller hva man skulle ønske. AutoStyle/Philips kaller vi de samme settene hos oss.

 

AutoStyle - som er Philips distributør - var i kontakt med Philips Tyskland før de begynte å selge dette.

De er tross alt under litt strengere lover enn oss hva merkevare/navn angår.

 

Men poenget til alle her er vel kvaliteten.

Alle som prøver et EKTE Philips sett vil si seg svært fornøyd.

Vet ikke hvem andre som selger dette i Norge nå, men vi selger det - og selger også andre billigere sett. Men mest fornøyd er jeg med Philips settene! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.