Innredning dynket i diesel

Anbefalte innlegg

En kamerat fikk et skikkelig problem. Ei dieselkanne sprakk i bagasjerommet. Så diesel fosset inn i innredningen. Golvteppet er helt dynket. Resten ser ut til å ha klart seg. Det lukter og gasser så bilen ikke er til å kjøre.

Må golvteppet skiftes? Eller er det mulig å løse problemet med teppet på plass? Noen som har noen ide?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har til dags dato ikke funnet noe som fjerner diesellukt fra tekstiler, så jeg tror det må byttes, ville uansett tatt det ut av bilen for å gjøre skikkelig rent under....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Diesel er noe av det værste man kan få på tepper og stoff.

Dieselen fordamper ikke slik bensinen gjør og derfor er det fra min erfaring umulig å få det vekk.

Ville prøvd å ta det ut, lagt det på bakken og spylt å vasket det med HEFTIG avfettning i flere omganger.

Skrubb det avfettningen skikkelig godt i teppet, la det stå å virke før det spyles vekk.

Kan også bruke salo itillegg til avfettning. (Salo er mekanikerens beste venn) ;)

Gjør dette i flere omganger, og spyl både med høytrykk og vanlig vannslange.

Vannslangen gjør at du får mengde med vann, å dette trekker dypt i fibrene og skyller vekk det meste. Høytrykken blåser bare det meste vekk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde satset på et brukt golvteppe, Om du legger flere dagers jobb i teppet og ikke kjenner noe lukt, kan det komme eter hvert. Blir nok jobb bare å vaske gulv etter at teppet er tatt ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Foreta en fullstendig innvendig rens først, så la et ozonapparat stå noen timer innvendig i bilen. Da burde lukten forsvinne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bytt teppe.. jeg sølte litt parafin i en gammal bil jeg hadde og bagasjeromstrekket ble renset flere ganger uten at lukta ble borte.. helt jævlig å lenge lukta satt. ble nytt teppe etterhvert istedet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

høytrykksvasker, vann, blåsepistol, kost, avfettning/såper

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror nok jeg hadde gått for et brukt / ny innredning selv. Kjedelig å legge voldsomt mye innsats i det gamle og kanskje ikke bli kvitt problemet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.