#1 Skrevet Oktober 20, 2009 (endret) Har hatt litt problemer i det siste med at batteriet i bilen min tappes utrolig fort. Først trodde jeg at dynamoen hadde tatt kvelden og at jeg trengte en ny, men så fikk jeg målt litt og fant ut at den ladet konstant 14,3V... Jeg rotet litt rundt og så at på sikringsboksen som deler av kabelen som går fra batteriet til stereoen i bilen, hadde en løs skrue slik at det var dårlig kontakt mellom kabelen og sikringsboken på batterisiden av sikringen. Ledningen lå inni kontakten, men den var bare å trekke rett ut uten noen motstand. Muligens et dumt spørsmål, men er dette nok til å tappe batteriet i en slik grad at dynamoen ikke klarer å holde følge? Har hatt motorstopp et par ganger nå som følge av flatt batteri og at bensinpumpa har stoppet å levere suppe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 21, 2009 Kople fra minuspolen. Ta ett multimeter og still inn på AMPERE. Sett den ene stikkeren i fra multimeteret på minuspolen, og den andre stikkeren setter du på kabelen du løsnet i fra minus polen. Se om du får utslag på multimeteret. Får du ett stort utslag, kan du benytte deg av elimineringsmetoden, der du trekker ut én og én sikring i fra sikringsboksen, og hvis du oppdager at strømforbruket blir borte som følge av at du trakk ut en sikring, så har du funnet ut hvor/hva som trekker strøm. Dårlig forklart, men håper du skjønte hva jeg mente 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 21, 2009 tusen takk, skal prøve meg fram =) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 21, 2009 Nytt symptom i dag da jeg var ute å kjørte: Snirklet meg rolig fram på en parkeringsplass da steroanlegget og kjørecomputeren plutselig bare døde helt. Var ikke mulig å skru på stereoen og kjørecomputeren lysnet litt til da jeg bygget litt turtall en gang, etter det var den død uansett hva jeg gjorde. Jeg parkerte så bilen for å trene litt, da jeg kom tilbake etter en time, hadde anlegget skrudd seg på og sto i standby-modus. (anlegget er ikke koblet inn på tenningen, så det styres kun fra selve spilleren med en ON/OFF-knapp uavhengig av tenning) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 24, 2009 Du har kanskje ledningsbrudd. Mulig at en ledning ligger mot jord. Sjekk på lett tilgjengelige steder som i dører i tillegg til stereo. Har du mulighet til å sjekke andre steder eller på andre måter, er det selvfølgelig best. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...