#1 Skrevet Oktober 20, 2009 Hei. Har i det siste når tempen har vært under 10 grader så har motoren vært litt småforkjølt når den er kald. Dette skjer: Jeg starter bilen, motoren går som ei klokke. Går som ei klokke i ca 20 sek til 1 min så begynner den å fjuske ( lukter bensin av eksosen ). Så fjusker den i tja, inntil 1 minutt, noen ganger bare 2 sekunder. OG vips, plutselig maler den som ei katt igjen, og da er den fin helt til neste "kaldstart". Har funnet ut at: Hvis jeg drar av kontakten på dyse 1 og 3 er det ingen forskjell i gangen på motoren akkurat i det den fjusker! Kjører med 1 mnd gamle 034 coiler, 2 mnd gamle plugger samt splitter ny 044 bensinpumpe, ny LMM. Noen som har tips? Coilene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 20, 2009 lambda sonde? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 20, 2009 lambda sonde? Kan den ha en sammenheng med at det ikke skjer noe når jeg drar av dysekontaktene? Den er gammel ja! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 20, 2009 Har ingen anelse, kan vel være så mye forskjellig.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 21, 2009 High output coiler eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 21, 2009 High output coiler eller? ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 21, 2009 Hadde dette på min en stund før en av mine coiler røk. Men da var det motsatt, den funket i 15 sekunder, så var den dør.. Så måtte jeg vente til neste dag før den skulle virke igjen.. Men høres ikke ut som om at du har et coil problem egentlig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 21, 2009 Motoren går som ei klokker etter at den har fjusket litt. Er det vanlig at noen dyser henger etter på morningen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 21, 2009 Motoren går som ei klokker etter at den har fjusket litt. Er det vanlig at noen dyser henger etter på morningen? Satt å funderte på det samme. Prøv å bytt om på dysene og se om problemet flytter seg? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 21, 2009 Satt å funderte på det samme. Prøv å bytt om på dysene og se om problemet flytter seg? Rart det lukter så jævli bensin da,, men skal bytte om på 1 og 2 så skal vi se 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 21, 2009 Det er ikke temperatursensoren som fjusker da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 21, 2009 Hvor står den? Er den så viktig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 21, 2009 Den står bak på toppen, det er den som forteller motoren om den skal gå i kaldstartmodus, men det skal bare vare noen sekunder. Hvis den blir stående i kaldstartmodus vil den vel drukne i bensin. Jeg har en slik til 3B motor, hvis den kan brukes kan jeg jo sende den til deg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Oktober 21, 2009 Er den brukt? Skulle hatt et delenr å sjekka. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Oktober 21, 2009 Nei den er ny men ligger på jobben, skal sjekke nummer i morgen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Oktober 21, 2009 Flott flott 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Oktober 21, 2009 035 919 369M er delenr på den temperaturbryteren/sensor. Er lik på 80/S2/90/100/S4/A6/S6/200/C/CQ/SQ/RS2/V8 Nr. 9 på bildet: Kan bare være masse drit som er i kontakten. Det var det hos meg og jeg flidde den ren og bilen startet som aldri før. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Oktober 22, 2009 Det nummeret som Arild nevner her er vel VAG nummeret, på min står bosch delenummer og det er 0 280 130 037. Hvis du vil prøve den kan du gi meg adressen så sender jeg den opp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Oktober 24, 2009 PM... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet November 10, 2009 Bytta tempmåleren bak toppen, bilen maler som ei katt, kald også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Januar 13, 2010 Bytta tempmåleren bak toppen, bilen maler som ei katt, kald også Så det du sier er at når du byttet temp føleren, startet sylinder 1 og 3 og virke? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Januar 13, 2010 Ja, faktisk.. Ingen problemer med maskina nå i ettertid. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...