AAN fjusker ca 20sekunder når den er kald?

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har i det siste når tempen har vært under 10 grader så har motoren vært litt småforkjølt når den er kald.

 

Dette skjer:

 

Jeg starter bilen, motoren går som ei klokke.

 

Går som ei klokke i ca 20 sek til 1 min så begynner den å fjuske ( lukter bensin av eksosen ).

 

Så fjusker den i tja, inntil 1 minutt, noen ganger bare 2 sekunder.

 

OG vips, plutselig maler den som ei katt igjen, og da er den fin helt til neste "kaldstart".

 

 

 

Har funnet ut at:

 

Hvis jeg drar av kontakten på dyse 1 og 3 er det ingen forskjell i gangen på motoren akkurat i det den fjusker! : klø :

 

Kjører med 1 mnd gamle 034 coiler, 2 mnd gamle plugger samt splitter ny 044 bensinpumpe, ny LMM.

 

Noen som har tips? Coilene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

lambda sonde?

 

Kan den ha en sammenheng med at det ikke skjer noe når jeg drar av dysekontaktene?

 

Den er gammel ja!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ingen anelse, kan vel være så mye forskjellig..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

High output coiler eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

High output coiler eller?

 

ja :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde dette på min en stund før en av mine coiler røk. Men da var det motsatt, den funket i 15 sekunder, så var den dør.. Så måtte jeg vente til neste dag før den skulle virke igjen..

Men høres ikke ut som om at du har et coil problem egentlig?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Motoren går som ei klokker etter at den har fjusket litt.

 

Er det vanlig at noen dyser henger etter på morningen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Motoren går som ei klokker etter at den har fjusket litt.

 

Er det vanlig at noen dyser henger etter på morningen?

Satt å funderte på det samme. Prøv å bytt om på dysene og se om problemet flytter seg?

 

: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Satt å funderte på det samme. Prøv å bytt om på dysene og se om problemet flytter seg?

 

: klø :

 

Rart det lukter så jævli bensin da,, men skal bytte om på 1 og 2 så skal vi se :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke temperatursensoren som fjusker da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor står den? Er den så viktig?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den står bak på toppen, det er den som forteller motoren om den skal gå i kaldstartmodus, men det skal bare vare noen sekunder.

Hvis den blir stående i kaldstartmodus vil den vel drukne i bensin.

Jeg har en slik til 3B motor, hvis den kan brukes kan jeg jo sende den til deg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er den brukt? Skulle hatt et delenr å sjekka.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei den er ny men ligger på jobben, skal sjekke nummer i morgen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

035 919 369M er delenr på den temperaturbryteren/sensor. Er lik på 80/S2/90/100/S4/A6/S6/200/C/CQ/SQ/RS2/V8

 

Nr. 9 på bildet:

919660.png

 

Kan bare være masse drit som er i kontakten. Det var det hos meg og jeg flidde den ren og bilen startet som aldri før.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det nummeret som Arild nevner her er vel VAG nummeret, på min står bosch delenummer og det er 0 280 130 037.

Hvis du vil prøve den kan du gi meg adressen så sender jeg den opp.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytta tempmåleren bak toppen, bilen maler som ei katt, kald også :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytta tempmåleren bak toppen, bilen maler som ei katt, kald også :)

 

Så det du sier er at når du byttet temp føleren, startet sylinder 1 og 3 og virke?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, faktisk.. Ingen problemer med maskina nå i ettertid.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.