Passat 3BG bakluke på 3B?

Anbefalte innlegg

Gjelder stasjonsvogn. 3B bakluka har ei løs list over skiltet, denne vibrerer tydligvis litt slik at lakken gnisses bort og man får rust. Har hatt min på lakk 2 ganger nå, men lakkereren gir opp, da han sier at det er ikke noe han kan gjøre med konstruksjonen.

Lurer nå på å kjøpe ei 3BG bakluke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som vet noe om det her, eller som har tilgang til begge modeller for en kjapp sammenligning?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3bg luka passer, men du må ha ny lås/låse trykkert og du må og bygge om ledningsnettet og nye skiltlamper.

Men det er jo ikkje noko problem å få det til å slutte å ruste ved handtaka vist ruste er skikkelig fjerma først (sandblåst og grunna m Epoxy) deretter er det berre å lime den nye/gamle gripelista fast med lim og så skru den fast og husk å fjerne overskuddlim straks (eit helvetes arbeid) la det tørke ca 8-10 timer og rusten kommer ikkje igjenn:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var redd for dette med låsen ja, så jeg var forberedet på å kjøpe den ny, evt om jeg får tak i komplett luke fra huggern. Men bygge om ledningsnettet?

Har hatt luka på lakkering 3 ganger nå, men rusta kommer tilbake igjen. Lakken blir først helt hvit før den flasser av.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ifølge en oppretter hos Møller så har dem nå egen folie som legges mellom før montering, ala den folien man legger foran bakhjulet bl a. Jeg skal lakke bakluka til våren og gjøre dette da=problemtet løst.....

Synd ikke dette er allmennkunnskap når det er et SÅ stort problem på disse bilene.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.