Anbefalte innlegg

Hei,

 

jeg er ny her som dere sikkert ser :) Jeg hadde tenkt å skaffe meg et senkesett nå som jeg skal sette på når snøen har kommet bort og treffsesongen nærmer seg. Men jeg kan ikke så mye om typer osv så jeg har noen spørsmål ang. dette, har prøvd å søkt litt etter gamle tråder men fant ingen med det svaret jeg ville ha.

 

Jeg fikk vite at Rodin hadde rabatt for oss klubbmedlemmer på konidempere men selvfølgelig hadde de ikke til min bil, Vw Golf GTi 2,0 1993 modell. Jeg har sett litt rundt å lurer på om dere kan si noe på disse merkene jeg skriver opp nå, kvalitetmessig og levetid.

 

Pro Racing, har noen hørt om det? ikke jeg. Men de selges på http://www.eyecandyracing.no.

 

Ventura, som de har på http://www.eikermotorshop.no.

 

kom gjerne med merker som dere synst er bra og ikke siger slik som de fleste jamex gjør. Jeg hadde tenkt meg 40/40 senk og ikke dyrere enn 5000kr, og helst ikke i utlandet.

 

Håper noen vil hjelpe:)

 

mvh. Kim

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Coilovers...! Ihvertfall til min golf 2 så ble jeg anbefalt og kjøpe Fk Silverline sitt sett... Senker 60/40 eller 40/40 da :) Har blitt fortalt her på forumet at de er bra,og at 60/40 blir akkurat passe iogmed at bilen min ihvertfall er høyere foran enn bak

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann og velkommen til oss:)

 

http://www.Autospar.no har mye greie saker, deriblant senkesett til din bil.. Hvis du nevner at du er medlem her, så skal du få rabatt, jeg har ivertfall fått det..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde Rodin ikke koni dempere til bilen din??

jeg hadde gule koni på min 94 vr6 å den bruker samme dempere som gtien???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du ha god kjørekomfort og sportslig oppførsel så anbefaler jeg på det varmeste Sachs Performance settet. Min far har hatt dette på sin Golf VR6 i 3år nå, og han er meget fornøyd. Det er stivt, men meget godt avdempet. Det har ikke noe nikkedokke oppførsel som en lett får på billige senkesett og kun senke fjærer sammen med "orginale" dempere. Sachs kittet senker ca 35mm (VR6en til min far ble iallefall litt lavere enn original)

 

Golf 3 GTI står i listen til ZF-Sachs sin katalog

 

Sachs importeres av Kolberg og Caspary AS

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, tusen takk for alle tips, kom med flere :)

 

Men hva synst dere, jeg har 7x16" felger på bilen og hvordan vil den bli med 40/40 senk? er det for lite? burde jeg gå for 60/40, har lyst å ha den fin lav, ikke overdrive, for bilen skal jo også være mulig å kjøre etterpå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde Rodin ikke koni dempere til bilen din??

jeg hadde gule koni på min 94 vr6 å den bruker samme dempere som gtien???

 

Hmm, når jeg ringte så da de bare at dem hadde ikke til min bilmodell, 93 modell, kun til 1,8l men ikke 2,0l som jeg har. Utorlig synd :(

 

Beklager dobbeltpostingen, fant ingen slette knapp :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte 7.5x16" felger (205/40-16 dekk) og senket 40mm (Interalloy)... Har aldri angret så mye på at jeg ikke senket den mer... (tenkte at 40mm ville være nok med tanke på at det var min førstebil og mine første år med bil lappen)!

 

Jeg kjøpte gule koni og interalloy.. meget fornøyd forutenom at det er litt for høyt (som var min feil)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, har du et bilde som viser dette? :) kjedeli å bruke så mye penger å angre som bare det etterpå.

 

Burde jeg ta 60/40 eller 40/40 ? er i tvil nå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, har du et bilde som viser dette? :) kjedeli å bruke så mye penger å angre som bare det etterpå.

 

Burde jeg ta 60/40 eller 40/40 ? er i tvil nå.

 

Coilovers uten tvil! Hvis ikke 60/40

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt klart 60/40. Jeg senket 80'n min 40/40 og den ble for høy foran. Det er med 60/40 du får en mest mulig vannrett bil. :)

 

Jeg kjøpte Jamex og syns det fungerte helt greit, tross i alle som sier det er noe skit. Ellers er både H&R og Eibach mye brukt.

 

Hvis ikke kan du ta den helt ut og bestille coilovers fra FK feks. http://www.vwcarconsult.no leverer FK coilovers.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva er coilovers?

 

forresten ny her i klubben! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan også prøve å ringe Autotrio på 22 64 87 30. De levere bilstein, h&r og eibach.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ble senksett på meg. 60/40, Bilstein dempere og fjører. Takk til Einar Sandvei:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ble senksett på meg. 60/40, Bilstein dempere og fjører. Takk til Einar Sandvei:)

 

pris ? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ble senksett på meg. 60/40, Bilstein dempere og fjører. Takk til Einar Sandvei:)

 

Bare hyggelig. Da blir du nok fornøyd tenker jeg, satt akkurat på bilstein dempere og h€r fjærer på A6`n min. Hva fikk du i rabatt??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke helt sikker men synst han sa 15% rabatt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt valg med 60/40..

Har selv 40/40 på min , og angrer, så blir nok 60 framme til sommeren.

Bilen ligger litt for mye vannrett , kanskje litt helling bakover..

Fineste og råeste er når bilen heller enn smule mer fremmover enn bakover.

;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt valg med 60/40..

Har selv 40/40 på min , og angrer, så blir nok 60 framme til sommeren.

Bilen ligger litt for mye vannrett , kanskje litt helling bakover..

Fineste og råeste er når bilen heller enn smule mer fremmover enn bakover.

;)

 

hehe, kjedelig å kjøpe noe som man angrer på etterpå, men er jo bare å kjøpe justerbart for de som har råd til det. Trur nok jeg kommer til å bli fornøyd med 60/40 ja. men i går så måtte det kjedelie skje :( Drivknuten på førersia er slitt, så det knepper, må få fikset det før jeg kaster på settet :)

 

 

Hehe, selvfølgelig må slike ting komme litt for sent. Men trur nok bilstein er litt bedre kvalitet en de der:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er jeg ikke akuratt så veldig blid for å si det slik. hehe, AutoTrio ringte idag sa beklaga så utrolig, men det senkesettet var til Golf 4, han hadde lest feil i listene sine. han lagde sammen et tilbud til meg med rabatter fordi han gjorde feil så han fikk til et med klassen bedre dempere så det ble 7500kr, er litt mye det synst jeg. så jeg må tenke litt på det. han kunne ikke bestille av det andre settet heller pga. at det ikke er produsert for golf 1-2-3, kun 4.. jaja..

 

: nei :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er jeg ikke akuratt så veldig blid for å si det slik. hehe, AutoTrio ringte idag sa beklaga så utrolig, men det senkesettet var til Golf 4, han hadde lest feil i listene sine. han lagde sammen et tilbud til meg med rabatter fordi han gjorde feil så han fikk til et med klassen bedre dempere så det ble 7500kr, er litt mye det synst jeg. så jeg må tenke litt på det. han kunne ikke bestille av det andre settet heller pga. at det ikke er produsert for golf 1-2-3, kun 4.. jaja..

 

: nei :

 

Det var jo veldig synd da. Men de leverer jo Bilstein B6 og H&R fjærer til bilen din. Jeg skulle kansje ha sagt at du burde ha pratet med Arne på Auto trio.

Har jo kjøpt dempere til likedan bil tidligere der jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var jo veldig synd da. Men de leverer jo Bilstein B6 og H&R fjærer til bilen din. Jeg skulle kansje ha sagt at du burde ha pratet med Arne på Auto trio.

Har jo kjøpt dempere til likedan bil tidligere der jeg.

 

Hmm, var Arne jeg snakket med. Hyggelig fyr. De hadde ingen senkesett til en pris under 9000kr. Men han satt sammen etter med bilstein dempere og h&r fjærer som jeg skulle få for 7500kr. Men synst prisen er litt for høy i forhold til min økonomi nå til dags, hadde ikke tenkt noe mer enn 6000kr i alle fall. Det var ikke mere han kunne gjøre for meg :(

 

Fikk mail fra VW Car Consult i går angående et H&R senkesett.

H&R 60/40 Cup kit til MK3 31016-1 og prisen er Kr. 5990,-

http://www.vwcarconsult.no/catalog/product_info.php?cPath=31_35&products_id=552

 

Burde jeg satse på det? Har hørt mye bra om H&R.. :tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.