Anbefalte innlegg

Har ein 05 touran 2.0 DSG som eg har sett et coiloversett på. Hadde skifta over til coilover og skulle ut å kjøre for å sjekke at alt var i orden. I første sving så kom det ein lyd og vibrasjon i bilen. Det føles som hjulet er laust. Det kommer berre ved høgre sving. Så har nå holdt på ei stund med å finne ut kva det er. Det e har prøvd er: Sjekka alle drivledd både indre og ytre ser heilt greie ut det same gjer hjullager på begge sider. Men finner ingenting som er gale. Så lurer på om det er nokon her som har vore borti noe lignende?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må ha 4 hjulsmåling etter montering av senk.

Både spissing og camber er feil på bilen nå.

Lyd og vibrasjon kan være ESP som slår inn pga at rattvinkelsensoren nå ikke er rett kalibrert, da midtstillingen er ute av kurs.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må ha 4 hjulsmåling etter montering av senk.

Både spissing og camber er feil på bilen nå.

Lyd og vibrasjon kan være ESP som slår inn pga at rattvinkelsensoren nå ikke er rett kalibrert, da midtstillingen er ute av kurs.

Oki. Ja er klar over at spissing og camber ikkje er rett nå, har hatt mange biler med senk men har allerde opplevd noe likt dette. Men lyden og vibrasjonen komme berre når eg svinge til eine sida. Hjelper det å slå av espen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva slags sett er dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva slags sett er dette?

Er V maxx

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg trur også det er esp en..hadde samme køddet på golf 4 03 mod

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg trur også det er esp en..hadde samme køddet på golf 4 03 mod

Har kjørt med esp en av, lyden og vibrasjonen er der fortsatt. Skjønner snart ingenting har snart prøvd alt. Så er heilt tom for idea nå. Noen andre som har tips?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du prøvd å plukket demperen fra hverandre og satt den sammen igjen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

en kompis av meg har vært plaget med dette 2ganger,ulyd og vibrasjon i svinger...ene gangen var det en drivknute på venstreside...andre gangen byttet han drivaksel på høyreside.men for all del,det er jo ikke sikkert det er tilfelle hos deg.lykke til: vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Då har me endlig funne ut kva som er gale med bilen. Det siste me prøvde var at me brukte ei stroppe til spenne den fast over til eine sida. Dermed var lyden og vibrasjonen vekke. Det virker som om motor flekser så mykje at venstre stikkaksling botnar. Så kan det vær sletne motorfester som gjer dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja det kan jo være motorfester...jeg hadde en bil for noen år siden der den fremre midte var gåen og da gikk ene drivakselen til h......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

*skriv hva problemet er i hovedteksten..

Kan bli så mange poster med: "problem med en touran"

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.