NG-motor som faller til 400 omdr. ved oppstart på varm motor

Anbefalte innlegg

Har fått problemer med min Audi 80 2,3, NG-motor. Det som skjer er at når jeg startet bilen når den er varm så faller turtallet ned på 3-400 omdr. og stopper etter 8-10 sekunder. Må starte bilen 3-4 ganger før den kommer seg og går på normal tomgang, den reagerer ikke på gassen heller når dette skjer. Har ikke dette problemet når bilen er kald. Noen kloke hoder her som har tips til hvor jeg skal begynne feilsøkinga?

 

Mvh.

Mads Sandsæter

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som vet hva dette kan skyldes? Får ingen feilkoder heller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan feks. skyldes falskluft, lekk/dårlige dyser, sliten tomgangsregulator osv... Men det første du bør gjøre er å lese ut feilkoder... det skader heller ikke å se nøye etter falskluft, ta wd40 i tomgangsreg. + vente + helle og se driten komme ut x antall ganger det tar å få den ren og sist, men ikke minst, teste dysene om de lekker... Om du får 4444 x antal ganger på feilkoder og ikke noe av det andre hjelper så får vil heller se da :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ta en rengjøring av tomgangsregulator å se om det blir bedre. Falskluft tror jeg ikke det er, men kan jo alltids gå over å sjekke, hadde en overhaling av motor sist vinter, og ingenting av slanger eller noe bar preg av å være gamle og utslitte. Dysene ble også sjekka, de hadde et fint sprøytemønster og hadde ingen lekkasje, men selvsagt kan det ha skjedd noe de siste 8000 kjørte km. Har tatt diagnose med VagCom 3 ganger nå, uten at det har dukket opp feilkoder.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slik var min 1.8 når jeg hadde gåen tempføler :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du trenger ikek no vagcom for å lese ut feilkoder på de bilene altså :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du trenger ikek no vagcom for å lese ut feilkoder på de bilene altså :)

 

Er klar over det, men er radigere for meg å kjøre en scan med VagCom`en, bilen skal snart vinterlagres også, så da får jeg tid til å skifte både temp.føler, gå over slanger og rengjøre tomgangsregulator, før det blir cabrioletsesong igjen til neste år:) Ble nødt til å ta en motoroverhaling på den andre bilen min, så da går tiden med til å bli ferdig med den, før jeg finner ut av tomgangsproblemet:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.