#1 Skrevet Oktober 21, 2009 Fruen var ute å handlet idag og da hun skulle hjem igjen ville ikke bilen starte. Glødelampen blinket, men motoren var ikke nevneverdig kald da den ble kjørt 1,5timer før problemet oppstod. Startmotoren drar rundt, men den vil ikke starte. Jeg er offshore, så må prøve å "feilsøke" herifra:p Alle forslag mottas med takk:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 21, 2009 Lese ut feilkode er vell egentlig første bud. Når glødelampen blinker tyder det på at det ligger inne en feilkode på motor. Er ikke egen motorlampe på denne bilen, så glødelampa har dobbel funksjon. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 21, 2009 Kan være mye rart når glødelampa blinker. På Allroaden min lyste denne da ene dieselpumpen i tanken havarerte. Pga differanse i nivåene fra hvert "kammer" i tanken lyste lampen. Men måtte til med vagcom for å finne ut hva det var. Håper du finner ut av det Bjørn-Tore 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 21, 2009 Kan være mye rart når glødelampa blinker. På Allroaden min lyste denne da ene dieselpumpen i tanken havarerte. Pga differanse i nivåene fra hvert "kammer" i tanken lyste lampen. Men måtte til med vagcom for å finne ut hva det var. Håper du finner ut av det Bjørn-Tore Korreksjon:) Med "motor" mente jeg 01:Motorelektronikk Pumpe i tank(og mange andre ting) går under dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 21, 2009 Ah, takk så mye. Klarer jeg å organisere en diagnose herifra? Kommer tilbake med testresultater så snart jeg har dette. Håper imorgen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 21, 2009 Blinker motorlampa hele tiden eller er det bare et blink når man slår på tenningen ? Hadde problem med en 01 A6 2.5 tdi som ikke starta. Der var det spjeldet som stenger for luft når man slår av tenningen som hadde kilt seg. Det er en feil som ikke kommer opp når man tar diagnose... Var enkel å fikse da, bare et lite dytt på armen til spjeldet. Skjedde aldri igjen så lenge jeg hadde bilen Tom Rune 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 21, 2009 Forstod det slik på fruen at det blinker så lenge tenningen er på. Ikke bare ett enkelt blink. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 22, 2009 Da er vel første del av problemet avdekket. Feil fuel. Så nå må jeg få drenert tanken og blåse gjennom diesel og se om jeg kan få den til å svive igjen. Motor skal få nye kammer og tilhørende overhaling så snart jeg får anledning til å avse pengene, men om dieselpumpen nå har tatt kvelden, så er det vel en gylden mulighet til å trimme litt ekstra? Er vel potent motor dette her? Noen som har oppskriften på en gunstig upgrade? (Steinar?) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 22, 2009 Tenkte å si at første bud er å sjekke at ikke tanken var tom, men avsto da det var på grensen til frekt. Men burde jo skrevet det. Hvor mye bensin er fylt på og hovr mye plass er det evt igjen? Har selv hatt ca 15 liter bensin, 1 liter 2T olje og resten diesel på tanken, det fungerte bra. Vedr oppgradering så har jeg ikke peiling, men har jo noen dysespisser som skal bli meget interessante å teste på 150 hesteren. Si fra om du vil ha det ene settet mitt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 22, 2009 Jeg visste at det var fuel, for fruen var innom på vei til senteret å fylte "diesel". Er i underkant av 10liter bensin. Kanskje en mulighet å smelle på 2T olje og full tank med diesel da. Håper bare ikke pumpen har skjært seg. En kompis skal ta diagnose imorgen. Det er uansett en feilmelding inne iom at det blinker på glødelyset. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 23, 2009 Om ikke tanken var *helt* tom (såvidt bilen gikk) fra før har det 99% sikkert gått helt fint.. Bytt dieselfilter, fyll det nye filteret med diesel, ha en skvett totaktsolje på tanken og fyll opp med diesel, så skulle det der være på den sikre siden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 23, 2009 Frister å bare fylle på en liter 2T olje og toppe opp tanken med diesel ja. Nytt filter kommer forhåpentligvis i imorgen og hvis Tommy får tid, så prøver han å blåse gjennom den bensinen som er i tanken. Er det en fødepumpe i tanken som det går an å sette strøm på for å pumpe det ut? Eventuelt sende en slange ned påfyllingsrøret og suge det ut med en pumpe på drillen? Jo mindre bensin jo bedre er det jo. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 23, 2009 Tviler på at noe har tatt skade så langt. Men problemet er jo hvis det har kommet såpass sterk bensinblanding inn i pumpa, den skulle helst vært litt fullere av diesel. Er nok lurt å få av dieselrørene og se om det er bolt i senter av pumpa (i midten av utgangene for diesel) hvor det vil renne en del ut om man løsner. Og bytte filter, og sørge for at alle tilførselsrør har minst mulig bensin. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Oktober 28, 2009 Nå har en kompis vært å tatt diagnose av bilen og det som var av bekymring var følgende: Address 01: Engine Part No: 4B0 907 401 K Component: 22.5l/4VT EDC G000AG D50 Coding: 01004 Shop #: WSC 02325 1 Fault Found: 01318 - Control Module for Injection Pump (J399) 49-10 - No Communications - Intermittent Readiness: N/A Etter søk på forumet ser man at noen opplever at pumpen er død, mens andre opplever at det bare er å slette feilkoder, så er alt oppe og går igjen. Tommy skal få tappet av det som lar seg gjøre av bensin, bytte filter og fylle opp med diesel og litt 2T olje. Håper dette ikke blir mer kostbart enn det:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Oktober 30, 2009 Nå har en kompis vært å tatt diagnose av bilen og det som var av bekymring var følgende: Address 01: Engine Part No: 4B0 907 401 K Component: 22.5l/4VT EDC G000AG D50 Coding: 01004 Shop #: WSC 02325 1 Fault Found: 01318 - Control Module for Injection Pump (J399) 49-10 - No Communications - Intermittent Readiness: N/A Etter søk på forumet ser man at noen opplever at pumpen er død, mens andre opplever at det bare er å slette feilkoder, så er alt oppe og går igjen. Tommy skal få tappet av det som lar seg gjøre av bensin, bytte filter og fylle opp med diesel og litt 2T olje. Håper dette ikke blir mer kostbart enn det:) Det var denne feilen jeg fikk, og byttet pumpe, og alt ble bra igjen Anbefaller http://www.invenit.no/ som hjalp meg med kjapp leveranse og bra pris 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Oktober 30, 2009 Husk å vis Fruen at diesel ikke er bensin når du kommer hjem hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...