Hvilken clutch til 200hk 1.8T oppsett

Anbefalte innlegg

Fikk turboen til å lade riktig i dag, og det var tydeligvis mer enn nok for clutchen. Nå slurer den allerede på 3000 rpm.

 

Trenger noe billig som tåler litt. Har funnet denne på ebay:

F1 RACING STAGE 1 CLUTCH KIT

2 283.75 kr inkludert porto og toll.

 

Så kan jeg få en LUK clutch gjennom jobben billig:

Skal da tåle 200 hk disse?

1 830 kr

 

Monterer den selv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke planlagt å gå lengere enn det oppsettet jeg har nå, med Steg 1 BSR chip og 3" downpipe og 2,5" til bakpotta og fremhjulstrekk.

 

Så egentlig så er spørsmålet om det er verdt å gamble på en ebay-clutch når jeg kan få en som er relativt safe for en billig penge?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

std clutch er vel ratet til ca 297 Nm. En tommelfingerregel for valg av clutch er : Velg en clutch som tåler 20% mer enn ditt maks moment.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så du ville heller gått for den fra ebay?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde org. clutch på min A3 med 215 hk. Den holdt i 2 år med KJØRING! og har ikke vært byttet etter neste eier tok over bilen...

Så hvis din slurer nå er den vel "sliten"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

som regel nå det slurer så er det trykkplata som er blitt for slapp og ikke trykker hardt nok, clutchen i seg selv er ofte bra. Så husk og bytte til sterkere trykkplate eller jafal en ny om du skal bytte clutch

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal kjøpe et slikt kit tenkte jeg, med trykkplate, lamell og hele pakka. Og når det gjelder 2 år med "kjøring", så har denne clutchen vært på i 14 år for alt jeg vet.

 

Men uansett, når jeg først skal skifte noe der inne, så skifter jeg alt :)

 

Spørsmålet var vel egentlig org. clutch biter nok til oppsettet mitt. Er vel fler enn meg her som har orginal clutch og en seig liten chip.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så du ville heller gått for den fra ebay?

 

Har ingen erfaring med den clutchen, men har blitt frarådet fra en del hold om å holde seg unna ebay clutcher. En del av disse "billig" clutchene har faktisk eksplodert.. En annen ting er jo at billig og bra sjelden følger hverandre :) .

Jeg skal bytte i min A4 , her blir det SPEC stage 2 kevlar. Har god erfaring med Spec på tidligere biler...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt SPEC Steg 3+ på en 1.8T før,denne sluret litt ved max nm hele tiden mens jeg hadde den. :(

Har nå Clutchmasters FX300 og er meeeget fornøyd,lettere pedal enn org og ca like myk og dra i gang med. Og null antydning til sluring,anbefales! :)

 

http://www.clutchmasters.com/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har lest mye bra om de fra clutchmasters.com, men de koster mer enn jeg er ute etter å bruke på denne bilen. Den er for tiden ute for salg.

 

Er det ikke LUK som er orginal-clutch på disse bilene? Grunnen til at denne er billig er fordi jeg får den gjennom jobben.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

LUK eller Sachs som er orginalt ja. Ulempen med Spec er at de krever nøyaktig innkjøring. Kjøp orginalt du hvis du skal selge. Holder sikkert en stund :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Orginal holder fint den, jeg hadde 240 hk kit på min uten problem med orginal clutch

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.