Anbefalte innlegg

Har et sett BBS 6.5x15 på en Golf 1. Nå er det 195/50-dekk på dem, som ikke er spesielt senkevennlig...

 

Hvilken dekkdimensjon burde jeg gå for? Bilen har TA Technix gewinde, og innpresset kommer til å bli omtrent 20-25 med bruk av spacere. Har tenkt på 165/45 og 175/50, men er usikker på hva som gjør seg best. Er redd 165/45 blir litt smått.

 

Hva mener dere?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm, den dimensjonen har jeg igrunn ikke tenkt på. Kanskje ikke så dumt? Ser ut som det blir grei strekk, uten at det blir for mye. Dekkonline selger Bridgestone 165/50 til 522,- per dekk, og det er jo ikke verst.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som en kurant mellomting. : ja :

 

6.5_165_50_15_Bridgestone_Potenza+%282%2

 

6.5_165_50_15_Bridgestone_Potenza+%283%2

 

6.5_165_50_15_Bridgestone_Potenza.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

175/55-15. Minimalt lavere enn 195/50, men du får 2 cm bedre plass i hjulbuene utover. Bedre å beholde litt kjøreegenskaper og litt høyde på bilen på vinteren. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glemte å skrive at det er snakk om sommerdekk, bilen brukes ikke på vinteren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aha, såklart! :)

 

Tenkte automatisk vinterdekk da jeg så avataren. hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke så rart, det er ikke akkurat sesongen for sommerdekk. Må prøve å holde gamlegolfen vekk fra saltsørpa så godt jeg kan.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.