Spørsmål om diameter og veiv

Anbefalte innlegg

Har fått en ca på pris fra sten parner på stempler, råder og arp bolter.

havner på 15k nok og en kompis henter det for meg..

Han ga meg to dimatere på stemplene 81,4mm og 83,4mm.

Det jeg er usikker på er om begge str passer?

Jeg er usikker på innvendig diameter på sylinderne.

Motoren er en 3B..

Men om noen veit om noe som er billigere så si gjerne ifra^^

Har også hørt noe rykter om at aby eller aan veiva også passer på 3b motorn, og er lettere stemmer det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Orginal borring er 81mm

Men kommer jo an på mye slitekanter du har i sylinder her

Begge passer med rett borring

ABY og AAN veiva er helt like 3B veiva, sammen med resten av bunndelen igrunn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Umulig å si om prisen er god, det spørs hvor dyre utgaver du har fått pris på og om du snakker om ARP til rådene eller bærelagerbukkene. Hvis prisen du opererer med er uten mva så blir du jo 3.750,- kr fattigere når du passerer grensen.

Men dersom du kun går etter pris så vil jeg tro at du får billiste utgave av brukbar kvalitet til en rimeligere penge her, men mulig jeg tar feil?

- http://rosten-performance.com/

- http://www.vsmotor.no/

- http://www.krbtrading.no/

Og så har du jo billige og brukbare råder på gruppekjøpet her på forumet.

Du må måle sylinder, det er mange slike motorer som er for slitt til at så lite som 81,4 er greit. Hvis disse tilfeldigvis er borret fra før så blir 81,4 sannsynligvis alt for lite.

Over 83 så vil du jo redusere antall ganger du "har igjen" å borre på for da begynner veggene å bli tynnere.

Tror nok 82,0 er et mer passende middelmål

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

81,40 mm er målet på stempla, sånn at det bormålet som er aktuelt er 81,50 som er et veldig vanlig bormål. Å gå opp til 83,50 boring er ikke særlig smart i mine øyne ettersom man da som Steinar nevner er i grenseland av hva blokka tåler av boring Skjærer det seg da er det på tide med ny blokk. Gå for 81,50, evnt opp til 82,00 dersom sylindra ikke er bra på 81,50.

Det finnes en lettere veiv enn de som sitter i 20vt-blokkene, den er like holdbar men ikke så lett å få tak i ;)

Bruk den originale 3B-veiva di, den er mer enn bra nok så lenge den er i orden :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker så mye for svarene hjalp mye:)

Det skal jo være noe som tåler litt da, prisen er ikke er ikke så stor fare med egentlig.

Vil heller legge ut litt ekstra for å få noe som tåler og holder.

Har hørt med pris fra sten parner og krb hittil, så skal prøve å sende til vs og rosten nå.

Så takk for linkene^^

Håper jeg får starta å satt sammen noe neste helg:)

Og Igjen takk for all svar^^

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.