Forskjell på dører fremskjermer Golf MK1..?

Anbefalte innlegg

Hei

Jobber i disse dager med min 1976 golf. Kjøpt ny fremskjerm fra veng. Men den passer dårlig. Fikk ca 1 cm glippe mellom dør og fremskjerm.

Jeg vet at veng ikke henger helt med. Men her var profilen helt ute av kurs.

Spesielt på den nederste knekken på dør og fremskjerm. I spesielt bra mellom skjermen og kanalen heller.

Prøvde den originale som er noe rusten, og den passet selvfølgelig bedre.

Eller ble det levert forskjellige profiler på dører/fremskjermer etter hvert som nye modeller kom?

DSC00299_redigert3.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nope... det der er bare typisk veng kvaliteten.. skikkelig herk. mitt råd. leit opp ok bruke skjermer og evnt syrevask dem om de skal bli strøkne

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åff!!!:o

Var det jeg la som slagplan i verkstedet i kveld. Men jeg håpte at jeg skulle slippe dette.

Takk for hjelpen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noe forskjell må det ha vært, ettersom de urgamle Golfene (som er forbildet for f.eks. reprokanaler) ikke har profilen i overkant av pyntelista på kanalene. Disse bilene har kun en ca 30 cm lang profil under lista fra bakerst på døråpningen og bakover. Følgelig bør da også de originale forskjermene mangle denne profilen.

For øvrig skal ikke forkjellen mellom gammel og ny utførelse gå ut på annet enn om det er borret hull til sidefeste eller ikke (altså om de er til bil av modellår før/etter 1979).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noe forskjell må det ha vært, ettersom de urgamle Golfene (som er forbildet for f.eks. reprokanaler) ikke har profilen i overkant av pyntelista på kanalene. Disse bilene har kun en ca 30 cm lang profil under lista fra bakerst på døråpningen og bakover. Følgelig bør da også de originale forskjermene mangle denne profilen.

For øvrig skal ikke forkjellen mellom gammel og ny utførelse gå ut på annet enn om det er borret hull til sidefeste eller ikke (altså om de er til bil av modellår før/etter 1979).

Ja, dette er et stort mysterium :)

Jeg har 2 forskjellige originale skjermer på bilen min....med og uten profil over nederste pyntelista..

Så vi får nå se hva en skal finne på. Får nok ikke fred i sjela med den vengskjermen..: eek :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, dette er et stort mysterium :)

Jeg har 2 forskjellige originale skjermer på bilen min....med og uten profil over nederste pyntelista..

Så vi får nå se hva en skal finne på. Får nok ikke fred i sjela med den vengskjermen..: eek :

Veng skjermer kan bare kastes laaaangt.... er bare synd at ikke engang VW Classicparts har originale VW skjermer igjen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.