#1 Skrevet Oktober 23, 2009 Ser ut til at servicen nærmer seg med stormskritt. På indikatoren når jeg vrir om tenningen viser 3600 km og 28 days. Når må service taes? Det som intreffer først eller bare enten eller? Bruker bilen bare til bykjøring så kjører lett under 3600 km til over jul. Hadde vært greit å kunne vente til januar da storstipendet kommer... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 23, 2009 Siden du kjører såpass lite, så bør det ikke være noe problem å ta det i januar uansett. Serviceindikatoren kommer på enten etter X km eller X dager, det som intreffer først... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 23, 2009 Men mister man ikke mobilitetsgarantien da, hvis man tar den etter indikatoren sier det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 23, 2009 Er litt usikker, men en kan umulig få verkstedtime samme dag som servicelampa starter å lyse, derfor ser jeg ingen grunn til at du skal miste mobilitetsgarantien om du ikke tar servicen samme dag... Mulig man har X antall dager på seg etter at lampa starter å lyse eller noen lignende klausul på den mobilitetsgarantien, men du får vel ny mobilitetsgaranti etter servicen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 23, 2009 Er litt usikker, men en kan umulig få verkstedtime samme dag som servicelampa starter å lyse, derfor ser jeg ingen grunn til at du skal miste mobilitetsgarantien om du ikke tar servicen samme dag... Mulig man har X antall dager på seg etter at lampa starter å lyse eller noen lignende klausul på den mobilitetsgarantien, men du får vel ny mobilitetsgaranti etter servicen? Servicelampa indikerer jo NÅR servicen skal tas (enten om X antall dager eller om Y antall km, det som inntreffer først), så det er jo ikke snakk om å ta service den dagen lampa begynner, men INNEN den fristen som oppgis sammen med lampa. Og jeg regner med mobilitetsgarantien forsvinner om man passerer disse grensene, selv om man kan få ny etter service (men da har man altså et tomrom uten garanti i mellom der). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 23, 2009 Stemmer, det kommer jo varsel om at om X tid så skal du på service... Tenkte ikke på det, så bare for meg at lampa kommer på når du skal på service.. Får skylde på at jeg er i helgemodus og ikke tenker helt klart:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 23, 2009 På min A4 04mod så stod det 18dager 6000km når jeg kjøpte den, det gikk nesten 3 mnd før de dagene ble til 0, så jeg tror bilen regner ut dagene fra gjennomsnittet av hvor mye du kjører:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...