Forskjellige dekk på quattro

Anbefalte innlegg

Handla meg to nye vinterdekk i dag 205/50R17, de gamle dekkene hadde akkurat samme dimensjon, men når jeg kommer hjem og stiller de nye kontra de gamle opp mot hverandre så er de nye en liten cm høyere, hvor mye har det å si på quattro? kjøpte to nye grunnet punktering, så de gamle er ikke veldig slitt eller.. rart at det kan være så stor forskjell mellom dekk med samme påstemplet dimensjon.. spørs om jeg må handle to dekk til...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikkenoe problem.. :)

Kjørt med 225/45/18 dekk foran

og 235/45/18 bak jeg, Ikkeno problem og ikke skadelig. Dette var på min C4 S4 med Torsen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja er s4 torsen jeg skal ha det på og

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare å kjøre på :)

Det er noen prosent forskjellig dekkdim som går på disse uten problem, men er jo ikke anbefalt å ha stor forskjell for å si det sånn :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Evt kan du jo spinne de litt mindre ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

rart at det kan være så stor forskjell mellom dekk med samme påstemplet dimensjon

I grunn ikke rart i det hele tatt. Stemplet dimensjon og faktisk dimensjon er 2 forskjellige ting. På gti'n min har jeg 215/40-17 rundt hele, men det skiller nesten 2 cm på bredden på merkene (2 yokohama og 2 bf goodrich)

Skal du være sikker må du a) måle dekka før kjøp eller b) kjøpe samme merke/type dekk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da hiver jeg dem bare på også sier vi det går greit, skal alltids få spinni dem litt slit Frank, hehe.. Synes fortsatt det er rart at det skiller så mye på dekkmerker da... blir det samme som at man må handle skruer på wurth fordi M14 er M14 hos wurth, mens hos tools er det M14,6 men de og sier det er M14. stempler man en dimensjon så må da f.. dekka være så store da, uansett hvilket merke det er. men de har vel verken tommestokk, vater eller ostehøvvel i kinaland hvor dekkene blir laget... :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare vær obs på at du setter de beste dekka foran, for grepets skyld ;)

Det kan skille mye fra leverandør til leverandør, derfor er det best å handle fire nye dekk samtidig for å unngå evt forskjell...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

så lenge ikke hastigheten mellom for og bakaksel ikke overgår 6kmt så tåler samtlige quattro system dette. det er sisste info fra fabrikken anngående dette spm:) ¨så da er det bare å starte å regne på det:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.