#1 Skrevet Oktober 23, 2009 sliter med bolten bak på caliperen på en audi 100 TDI. Det er egentlig umbrako, men denne er så klart rund og det sitter som et H for å si det mildt. Noen som har smarte løsninger her...Varme? Drill? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 23, 2009 har du mulighet til og sveise så nester du den bare fast.. altså umbrako nøklen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 23, 2009 har ikke sveise apparat så det går ikke.. men bra forslag.. noen andre? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 23, 2009 Hvis du kommer til, så er slagskrujern ganske effektivt, tilogmed på unbrako. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 23, 2009 ? har jeg aldri prøvd. hvordan skal jeg gjøre det, er trangt også. skal jeg da "hugge" inn i hullet eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 23, 2009 hvis du kommer til, er en god rørtang grei. slik som kniper hardere jo mer du drar til.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 23, 2009 Kommer jo ann på hva slags strls det er på den men jeg har hatt flere gode erfaringer med å slå innpå ei pipe fra skrallesettet! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 23, 2009 er umbrako str 8 mener jeg. problemet er jo å få plass siden det er så trangt at jeg ikke får noe kraft. prøvde å slå på en men kom bare inn "skakt". er jo ingen vits å skære av heller siden gjengene sitter på andre siden 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 23, 2009 E vel 7 mm dei umbrakoene. Men Slå inni ein torx, pleie og funka bra og. WD 40 eller lignende rustløser spray kan nok og hjelpe på litt hvis da for virka ei stund. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 23, 2009 Banke inn ei torx pipe å mye rustløser over flere dager å så varme opp skruen masse så slipper det.. Eller kapp av skruehodet så du får den av,enklere å drive når du får den i ei skrustikke,da kan jo ta den med deg til noen som kan sveise fast en bolt ell noe i gjengepartiet som sitter igjen å vri den ut.. Ellers har vi noe som likner på grisepikk på jobben,men som funker mye bedre,husker ikke hva de heter men de har det på tess.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 23, 2009 Jeg har en umbraco i ABS sensoren min som har torx inni...og den torx'en har gjort endel bor sløve... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 23, 2009 skjær av, ta av calipper, bor et hull midt på bolten og skru den ut med grisepig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 23, 2009 Skru av caliperen så bare holderen står igjen(om du ikke har gjort dette fra før?) -Varm opp bolten så den blir rødglødende -Sett på en Wise-grip tang utvendig på skruen og skru den ut. Gjort dette flere ganger, og jeg vil si det er et bedre alternativ til å kappe skruen siden du da får problemet med at det fortsatt står en del fast inni holderen som lager krøll når du skal ha den av... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Oktober 24, 2009 OK, jeg skal prøve siste forslag. Har også slitter ny calipper så er ikke farlig med den som sitter der (derfor dette skal byttes) og har blåse lampe også. takker for alle gode innspill her, virkelig verdt medlemskapet med så mye fagkunnskap he he. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Oktober 24, 2009 varme er tingen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...