#1 Skrevet Oktober 23, 2009 A6`n begynte plutselig og få lite respons når jeg ga gass,etter rundt 3000 o/min,så stiger turtellern raskt opp men med null respons?,noen som har peiling på hva som er feil?. Bynte å vibrere noe helt sykt og,virka nesten som det var noe som det er noe som sperrer for. Clutchen tar litt langt ut,men trur dere det har noe med saken å gjøre?. Den slurer jo ikke noe på lavt turtall,men etter 3000 o/min så stiger raskt oppover uten noe respons. setter stor pris på svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 23, 2009 Ingen som har noe svar på det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 23, 2009 Er sikkert clutchen din som slurer hvis motorturtallet øker uten at farten øker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 23, 2009 Er bilen chippet? Original clutch på A6 4b tåler ofte det dårlig. Det tok iallefall knekken på clutchen på vår A6. Kan ikke huske noe voldsom vibrering, men med litt turtall og pådrag så var det ingen reaksjon. Føltes som om bilen spant.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 23, 2009 Supert at noen svarer :)nei farten øker ikke,men turtelleren bare stiger oppover. Jeg også er inne på tanken at det er clutchen,for siden jeg kjøpte bilen desember 2008,har clutchen tatt langt ut. Skulle skifte clutchen i sommer,var innom mekonomen og kjøpte meg clutch med rabatt gjennom klubben. Men når jeg hadde levert den på verksted,så sa de at de mente at det ikke var nødvendig og skifte den enda,og at jeg skulle vente til den begynte og slure.så det er vell tide for det nå . Men det som jeg stusser på er jo at det blir litt vibrering når turtelleren går en del opp uten noe økt motoreffekt. virker nesten som det er noe som sperrer. Er ingen merkbare ulyder eller noe,når bilen bare står og koser seg på tomgang. Har vell sikkert vær ulyd vis det har vært svinghjulet?. Bilen er chippet ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 23, 2009 (endret) En lettvinn måte å sjekke om clutchen er slitt på er å kjøre i feks 80 km/t - trå inn clutchen, ruse opp motoren og bråslippe clutchen. Tar det tak med en gang er clutchen fin, men fortsetter motoren å ruse seg opp da er clutchen sliten.. Edit: vi bytta til Sachs Performance Clutch på vår - men byttet ikke svinghjul. Det er en merkbar vibrering ved pådrag, spesielt kjennes dette ved lavt turtall. Dette har visstnok sammenheng med dobbeltmasse svinghjulet, noe som kan løses med enkeltmasse svinghjul (ifølge råd på forumet her) Uansett noe å tenke over ved bytte av clutch. Står litt mer i denne tråden: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=165980 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 24, 2009 Virker som min clutch er slitt da ja. Men jeg må si jeg stusser fælt over at det virker som den vibrerer sperrer på en eller annen måte, når den fikk litt turtall. Skulle nesten tro at jeg kjørte den til sperra,men så mye turtall hadde jeg ikke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...