#1 Skrevet Oktober 24, 2009 Når min C4 2.6 quattro har stått over natta så blir bremsepedalen stein hard.. Slik er den de første 30 sekundene etter oppstart, men så er alt normalt igjen. Noen som aner hva dette kan være? Har byttet skiver og klosser på hele bilen, ny bremsevæske og nye calippere bak for ei stund tilbake.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 24, 2009 Bremsekraftforsterkeren som opparbeider seg vacuum. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 24, 2009 Bremsekraftforsterkeren som opparbeider seg vacuum. Flott Men hvordan løser jeg det?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 26, 2009 Frøkna vil ikke kjøre bilen så lenge den oppfører seg sånn, selv om alt virker som normalt..Er det rett og slett bremsekraftforsterkeren som begynner å bli sliten..? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 26, 2009 (endret) Om du har bremsekraftforsterker som går på vakum så kan du sjekke om det er lekasje/defekt tilbakeslagsventil no sted Om den hydraulisk så er det muligens bomba som er gåen... Cluet er at bilen taper vakum/trykket når den står. (om dette ikke er normal da seff, noe jeg er litt skeptisk til ) No sånt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 26, 2009 Disse bilene er vel hydrauliske, og da er garantert "bomba" gåen. Sett deg i bilen, start, vent til bremsene er normal, og skru så av motor. Hvis bremsene blir harde med en gang er den gåen. Du skal vel greien en 5-6 pump før kraften forsvinner hvis den er i orden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 28, 2009 Disse bilene er vel hydrauliske, og da er garantert "bomba" gåen. Sett deg i bilen, start, vent til bremsene er normal, og skru så av motor. Hvis bremsene blir harde med en gang er den gåen. Du skal vel greien en 5-6 pump før kraften forsvinner hvis den er i orden. Testet dette i går kveld, og det er ikke et problem.. Det er kun når bilen har stått i lengre perioder (12t+) at pedalen blir hard ei stund. Var en tur i motorrommet i går og da så det ut til at det gikk vacuumslanger inn på den i allefall..mulig det er en av disse som er dårlige..? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 5, 2009 Ingen videre tips til hva som kan være problemet her? Den har blitt slik etter jeg skiftet skiver og klosser som sagt..Samt en calipper bak.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 6, 2009 har du fått lufta ordentlig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 29, 2009 Skal være godt lufta, men jeg er litt skeptisk nå.. Jeg har merka meg at jo kaldere det er ute jo lengre tid tar det før bremsepedalen blir normal..I går var det 13 minus her, og da tok det nesten 5 minutter før den var som den skulle.. Det tyder kanskje på luft allikevel? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 19, 2010 Fortsatt ikke noen løsning på dette problemet, så jeg løfter den opp igjen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 29, 2010 (endret) Jeg har akkurat samme problem på min A6 2.4 2000 modell. Mats - har du funnet ut av problemet ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 29, 2010 Trodde ikke det var bombe på 2.6`n men må ha motorkode for å vite sikkert. Du har antagelig en svart vakumklokke ca 10 tommer stor rett bak hovedsylinderen ikke sant? Jeg tror det er en lekkasje her på enveisventilen som sitter på vakumslangen inn til klokka. Det har ingen ting med luft i systemet å gjøre. Da hadde du hatt motsatte symptomer som hadde vedvart. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 29, 2010 Jeg var å henta ny bremsekraftforsterker på høggern før jeg solgte bilen, men rakk ikke å montere den. Mistenker at det er enten selve forsterkeren eller den enveisventilen som Geir nevner som var problemet. Og nei - 2.6en har ikke bombe, den har "vanlig" bremsekraftforsterker 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Oktober 3, 2010 Hei, det kan se ut til at disse modellene har en svakhet som ble rettet opp ved bruk av elektrisk vakumpumpe på senere modeller. Sjekk denne linken for detaljer: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=2100044#post2100044 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...