Hard bremsepedal etter kaldstart

Anbefalte innlegg

Når min C4 2.6 quattro har stått over natta så blir bremsepedalen stein hard..

Slik er den de første 30 sekundene etter oppstart, men så er alt normalt igjen.

 

Noen som aner hva dette kan være?

 

Har byttet skiver og klosser på hele bilen, ny bremsevæske og nye calippere bak for ei stund tilbake..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bremsekraftforsterkeren som opparbeider seg vacuum.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bremsekraftforsterkeren som opparbeider seg vacuum.

 

Flott : klø :

 

Men hvordan løser jeg det??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Frøkna vil ikke kjøre bilen så lenge den oppfører seg sånn, selv om alt virker som normalt..Er det rett og slett bremsekraftforsterkeren som begynner å bli sliten..?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du har bremsekraftforsterker som går på vakum så kan du sjekke om det er lekasje/defekt tilbakeslagsventil no sted

Om den hydraulisk så er det muligens bomba som er gåen...

 

Cluet er at bilen taper vakum/trykket når den står. (om dette ikke er normal da seff, noe jeg er litt skeptisk til :) )

 

No sånt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Disse bilene er vel hydrauliske, og da er garantert "bomba" gåen. Sett deg i bilen, start, vent til bremsene er normal, og skru så av motor. Hvis bremsene blir harde med en gang er den gåen. Du skal vel greien en 5-6 pump før kraften forsvinner hvis den er i orden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Disse bilene er vel hydrauliske, og da er garantert "bomba" gåen. Sett deg i bilen, start, vent til bremsene er normal, og skru så av motor. Hvis bremsene blir harde med en gang er den gåen. Du skal vel greien en 5-6 pump før kraften forsvinner hvis den er i orden.

 

Testet dette i går kveld, og det er ikke et problem..

 

Det er kun når bilen har stått i lengre perioder (12t+) at pedalen blir hard ei stund.

Var en tur i motorrommet i går og da så det ut til at det gikk vacuumslanger inn på den i allefall..mulig det er en av disse som er dårlige..?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen videre tips til hva som kan være problemet her?

Den har blitt slik etter jeg skiftet skiver og klosser som sagt..Samt en calipper bak..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du fått lufta ordentlig?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal være godt lufta, men jeg er litt skeptisk nå..

 

Jeg har merka meg at jo kaldere det er ute jo lengre tid tar det før bremsepedalen blir normal..I går var det 13 minus her, og da tok det nesten 5 minutter før den var som den skulle..

Det tyder kanskje på luft allikevel?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsatt ikke noen løsning på dette problemet, så jeg løfter den opp igjen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har akkurat samme problem på min A6 2.4 2000 modell. Mats - har du funnet ut av problemet ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trodde ikke det var bombe på 2.6`n men må ha motorkode for å vite sikkert. Du har antagelig en svart vakumklokke ca 10 tommer stor rett bak hovedsylinderen ikke sant?

Jeg tror det er en lekkasje her på enveisventilen som sitter på vakumslangen inn til klokka.

Det har ingen ting med luft i systemet å gjøre. Da hadde du hatt motsatte symptomer som hadde vedvart.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg var å henta ny bremsekraftforsterker på høggern før jeg solgte bilen, men rakk ikke å montere den.

Mistenker at det er enten selve forsterkeren eller den enveisventilen som Geir nevner som var problemet.

Og nei - 2.6en har ikke bombe, den har "vanlig" bremsekraftforsterker :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.