#1 Skrevet Oktober 24, 2009 Jeg må skifte ene caliperen foran på min 100 Turbo Quattro 1990mod. Dette er en 1stempla caliper. Jeg ser at det finnes også 2stempla caliper på eldre utgaver. Stemmer dette? Er dette bedre bremser? Har noen av dere montert større skiver og calipere på standard 100/200 fjærbein? Evt. om dere har skiftet hovedbremsespumpe eller andre tiltak som kan ha merkbare forbedringer?? (Å skifte til S4/S6 fjærbein er ikke aktuellt, jeg skal bare gjøre det som er evt. mulig å forbedre på de originale fjærbeinene.) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 24, 2009 Såvidt jeg vet er disse fjørbeinene like som s4? Jeg kjøpte nye skiver, klosser og caliptere til s6 til min s4 og tilpasset selv. Litt kjedelig slipejobb, pluss at navene må dreies, men det går fint ABSOLUTT verdt det på s4 hvertfall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 24, 2009 Audi 200 med 1B motor (200 hk) ble levert med to-stempla calipere foran, dimmensjon på skiver er eg ikke helt sikker på, men antaglig vis litt større :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 24, 2009 Det er ingen forskjell på calipere til MC, MC2 og 1B-motor. Delenummer er det samme. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 24, 2009 Jeg har sett en helt vanlig 100Q på huggern med tostempla calipere... Spangen veit nok forskjellen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 24, 2009 Kommer an på årsmodell. Helt i starten var det 1-stemplet, så var det 2-stemplet et par år (bl.a. min har tostemplede), så ble det 1-stemplet igjen på slutten. Jeg vil tro de 2-stemplede er noe bedre, da de har vesentlig større klosser enn de 1-stemplede.. De 2-stemplede er Girling 60, samme som bl.a. Audi S2. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 25, 2009 Såvidt jeg vet er disse fjørbeinene like som s4? Jeg kjøpte nye skiver, klosser og caliptere til s6 til min s4 og tilpasset selv. Litt kjedelig slipejobb, pluss at navene må dreies, men det går fint ABSOLUTT verdt det på s4 hvertfall Du tenker på UFO-bremser som sitter på Audi 200 20V. Der er det vel mulighet for å tilpasse f.eks S4 eller S6 HP2 bremser på eksisterende fjærbein. På 100/200 10V er det "standard" skiver og klosser, ikke alla "UFO". Jeg mente noen sa at det ikke gikk an å montere S4/S6 bremser på 10V fjærbein?? Skal prøve finne ut av det i kveld, har liggende et knekt høyre S6 fjærbein med bremser. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...