Hvilken vinterdekk dim på 17" felg?

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Skal gå til innkjøp av vinterdekk til min A3 1998mod. Hvilken dekk dimensjon bør jeg ha på 17 x 7.5 felger? Tenker selv på 205/55

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker 225/45 17 på en passat tdi 4 motion. På en a3 FWD tor jeg at jeg haddde gått for 205/50 17 tror 205/55 17 blir for høy profil i forhold til orginalt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

205/50-17 er nok det mest riktige på den bilen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for hjelpen folkens :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er kjempefornøyd med Nokia Hakka IV i 225/45/17 på min A3 8L

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg bestemt meg for å gå for nye felger også, så har funnet noen 8 x 17" hos interdekk. Disse er anbefalt med 225/45 dekk. Er dette noe jeg kan montere på bilen uten å måtte godkjenne hos BT? De billigste merkene jeg kan velge er Diversen og Mastersteel. Er dette dekktyper jeg kan overleve vinteren med? Havnet rundt 7000,- med disse og det klarer jeg med mitt budsjett. Ville helst hatt continental eller Nokian, men da snakker vi 10.000,- spenn :|

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aldri hørt om de to merkene engang. Tviler på at disse er Q-merket og dermed ikke egnet for norske forhold.

 

225/45-17 eller 205/50-17. 225 er best på en 8" felg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.