#1 Skrevet Oktober 24, 2009 Hei. Har nettopp blitt lykkelig eier av en Caravelle med 2.5tdi (acv) Takket være glimrende info på forumet er jeg allerede igang med å plugge igjen EGR. Motor har gått 200 000, så det er nok rikelig med koks der nå. Kan legge ut noen bilder etterhvert. Under demontering så kommer jeg over en luftslange som går ifra ut-siden av intercooler og inn imot batteri/motorstyring. Denne slangen er stygg på flere steder og må byttes. Men.... Er det noen som vet hvor denne slangen går til slutt.. ? Jeg finner det jo ut etterhvert, men hadde vært greit å visst nå. En annen ting, er det greit å komme til alle bolter på innsuget på disse motorene ? /Lasse 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 25, 2009 (endret) Innsugsboltene er greit tilgjengelige, da kanalene fra hver syl bygger lite ut og går rett opp. Dessuten går ekosmanifolden ned. Men det er jo litt trangt mot torpedoveggen.... Edit: Ja turboen står opp og gjør det trangt på et par av boltene, så du må bruke korte bits som holdes med leddnøkkel. Som trøst kan man tenke på at det er MYE værre å løsne turboen når innsuget sitter på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 25, 2009 Var trangt ja. Turbo står rett opp ifra eksosmanifoil så de 2 midtre boltene var litt klundrete. Kan ikke si jeg gleder meg til å fikle på plass de igjen med umbrako + diverse sammensetninger av små forlengere. Uansett, nå er innsuget renset, og EGR blindeplate klart. Det så ikke bra ut når jeg åpnet: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 25, 2009 Slangen går inn på motorstyreenheten 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 25, 2009 Slangen går inn på motorstyreenheten Takk for svar. Da blir det ny slange (måler vel turbotrykk den da) + ny tempføler til innsug. VagCom melder om at tempføler gir max-signal kontinuerlig. Regner med at det ikke er helt bra. Blir morro å prøve bilen etter disse småfiksene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...