Skrapelyder av bremser?, ikkje slitte bremser! treeeng hjelp!

Anbefalte innlegg

Hallo!

bilen min, ein VW Passat 1.8T 1998 lager ein skrapelyd, som om bremsene er komt ned på stålet.

lyden kjem etter at eg har bremsa kraftig, og deretter sleppe bremsene.

Bremsene er nett skifta, og det skjer kun når motoren er varm.

Lyden kom etter at eg skifta Luftfilter og resiruleringsventil.. nokon som har aning om kva ditta kan vere? nokon som har erfaring med ditta problemet?

Håper nokon kan hjelpe! :)

Takk!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

gjort godt rent så klosser glir greit? smørt inn nye klosser med kobberfett/pasta alupasta.?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja:S Men lyden kom før eg skifta nye bremser og..

kom når eg skifta luftfilter + resirkventil..

Men lyden hørtast ut som den kom frå høgre framhjul.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Feil på ABS? Bremseservoen din som lager lyd?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funne feilen, er slik på min Bora og, framme på høgre side!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være hjullager eller drivknute også, sjekket tilstanden på de da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ska få den inn på verksted neste veke har ikkje tid no!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrapelyd etter å ha bremset hardt.. Forsvinner lyden når du bremser?

Min lille teori.. En caliper trenger overhaling da sylinderen ikke sklir tilbake slik den bør, noe som medfører at ene bremsen henger litt = lyd (pipelyd, skrapelyd e.l)

Min erfaring var at denne lyden forsvant når jeg passerte 70km/t. For å fikse dette, presset jeg stempelet helt tilbake i den trege caliperen. Dette fungerte (heldigvis), dersom det ikke går, er nok en ny caliper eller overhaling veien å gå..

Ps. dersom lyden forsvinner når du bremser, prøv å trekk i håndbrekket. Blir det stille, er nok problemet på en av bakbremsene (lett å bli lurt når man lytter etter hvor lyden kommer fra, når man sitter inne i bilen)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk akkurat samme problem etter jeg skiftet skiver, mistenker også at det er kalipperen som ikke går helt tilbake.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrapelyd etter å ha bremset hardt.. Forsvinner lyden når du bremser?

Min lille teori.. En caliper trenger overhaling da sylinderen ikke sklir tilbake slik den bør, noe som medfører at ene bremsen henger litt = lyd (pipelyd, skrapelyd e.l)

Min erfaring var at denne lyden forsvant når jeg passerte 70km/t. For å fikse dette, presset jeg stempelet helt tilbake i den trege caliperen. Dette fungerte (heldigvis), dersom det ikke går, er nok en ny caliper eller overhaling veien å gå..

Ps. dersom lyden forsvinner når du bremser, prøv å trekk i håndbrekket. Blir det stille, er nok problemet på en av bakbremsene (lett å bli lurt når man lytter etter hvor lyden kommer fra, når man sitter inne i bilen)

er caliperen som kødda fant eg ut og bilen er no på verksted for å skifte den ut pluss litt anna!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.