ur s4 hva regulere bensinpumpa?

Anbefalte innlegg

Har bytta bensintank på s4'en min og etterpå har pumpa sveve kontinuerlig. Det vil si at uansett hvor mye trykk som bygges opp sviver den fortsatt. Noen som absolutt ikke hørtes bra ut! Da den virkelig begynner å jobbe.

 

Så hva er det som regulerer denne?

 

I tanken jeg bytta fra var det en "kran" i enden av påfyllinga som sikkert lar luft komme ut samtidig som du fyller. Det var det ikke i den jeg bytta til, men der var det en vakumslange (grønn samme typen som går til sentrallås så regner med det er vakum) Denne gikk fra undersiden av feste til pumpa og opp til sikkert lokket. Jeg fjernet denne da den ikke var på min bil. Kan det være problemet?

 

Takker for svar:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bensinpumpa skal jo gå hele tiden når du kjører, det er bensintrykksregulatoren som bestemmer trykket i fuelrailen og resten går tilbake til tanken. går den kontinuerlig når bilen ikke går også?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei det gjør den ikke... Når jeg starter bilen sviver den helt fint men etter 5 minutter så hørtes bensinpumpa ut som en spylerveske motor. Den jobber veldig og er lettere å høre pumpa enn motoren. Kan det være pumpa som bare er gåen da? For meg virker det som den får alt for mye motstand. Men har prøvd å ta av returen (og den andre som går inn under lokket som jeg ikke vet hva er) uten resultat og vet begge sitter der de skal da det er forsjellige dimmensjon på disse.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pumpa har konstant 4bar motstand. Da åpner regulatoren på fuelrailen. Dersom det ikke er klem på returen, skal det ikke bli særlig høyere trykk. Og det skal pumpen tåle.

Jeg gjetter på at du har fått klem på en eller begge bensinslangene... Eller at pumpa takker for seg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis pumpa uler så kan den være tett i enden som suger opp bensina.. har vært borti dette selv :) Går bilen som den skal på bånn gass?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pumpa har konstant 4bar motstand. Da åpner regulatoren på fuelrailen. Dersom det ikke er klem på returen, skal det ikke bli særlig høyere trykk. Og det skal pumpen tåle.

Jeg gjetter på at du har fått klem på en eller begge bensinslangene... Eller at pumpa takker for seg.

 

Okei ikke mer enn det som regulerer nei.. Ingen slanger i klem og bilen går som den skal. Har bytta pumpa nå så får se:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.