#26 Skrevet Mars 16, 2005 20" såklart! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Mars 16, 2005 Hei Tord ! Ja valget er gjennom tenkt siden jeg startet denne tråden her. Vært mye fram og tilbake men det er dette som kommer til å rulle på TT`n i sommer. Det er vel garantert INGEN som har denne dimme tenker jeg meg, og dette koster peng men men skal man skille seg ut så må man lide litt. Felgene jeg har valgt ønsker jeg ikke å si får folk ser dem på Våler treffet i Mai. Bane dekk/felger il komme til neste år. da dette vil bli 17" S3 hjul med Slicks. Hehe, nei jeg tenkte ikke på komfort i det hele tatt i det overfor For meg selv har jeg merket det på tidligere Golf III der jeg vil påstå at både 195/50 og 205/45 gir bedre kjøreegenskaper enn 205/40-17. Fridtjov vet jeg mente kjøreegenskapene på RS2en når han fikk på 19" var mye dårligere sammenlignet med org hjula som var 17". Har hørt det samme fra en hel del andre folk også, itillegg som nevnt at Porsche går ut å anbefaler at folk ikke å bruke større enn 17" på eldre 911 og/eller endre innpress, dette kun pga kjøreegenskaper blir dårligere og at opphenget får mye mer slitasje. Men for all del, dette hindrer ikke meg i å kjøpe store hjul Thomas: Hva felger er det du skal ha på TTen? Har du bevist kjøpt "feil" dekkdim eller er dette bare tilfeldigheter? TT skal jo egentlig ha 40 profil ved 225 dekk i 18".. men at 35 er mye penere er det jo ingen tvil om så dersom utseendet er grunnen er det bare å bøye seg i støvet for valget 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Mars 16, 2005 20" såklart! Ser du maser om 20" har du noen bilder av TT`r med 20" på el? Kunne vært morsomt å sett. Thomas 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Mars 16, 2005 Nå er hjul å dekk bestilt for min del! jihaaaa gleder meg til dem kommer.Det ble 18" med 8,5 foran og 10 bak. dekkene blir 225-35-18 og 255-30-18. Skal bli morsomt å få prøvd dem på. Thomas Tøff hjuldim dette. Bilen din kommer til å være rimelig lav under hvis du ikke skal ha glippe i skjermen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Mars 16, 2005 Ja hehe kommer til og bli en lav feit TT tenker jeg meg. Har også bestilt KW variant 2 så vi får leggen helt ned iallefall på treff. Sjekka jo pris i dekka i Norge kun for morro skyld idag. Dem kommer på 18500.- for 4stk!! syke syke Norge sier jeg bare. Jeg betaler 7000.- for samme dekka i Tyskland. 255-30-18 er jo spesialdekk dimm så priser kommer der etter ja. 5000.- per dekk! MVH THOmas Tøff hjuldim dette. Bilen din kommer til å være rimelig lav under hvis du ikke skal ha glippe i skjermen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Mars 16, 2005 Blir pent dette. Entusiasmen for å få denne TT'en gjennomført er ihvertfall på topp! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Mars 16, 2005 Ser du maser om 20" har du noen bilder av TT`r med 20" på el? Nei. Er er jo halve poenget å være først Det er jo bare å se på en med 19" og se for seg noe litt større. Dekkdim er jo ikkeno prob nå som vi har BF G 225/30-20 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Mars 16, 2005 Ja hehe kommer til og bli en lav feit TT tenker jeg meg. Har også bestilt KW variant 2 så vi får leggen helt ned iallefall på treff. Sjekka jo pris i dekka i Norge kun for morro skyld idag. Dem kommer på 18500.- for 4stk!! syke syke Norge sier jeg bare. Jeg betaler 7000.- for samme dekka i Tyskland. 255-30-18 er jo spesialdekk dimm så priser kommer der etter ja. 5000.- per dekk! MVH THOmas Jepp gewinde er nok et must for de hjula der, blir gøy å se... Spesialdekk og spesialdekk fru Blom, de står jo i lista til både Conti og Pirelli, men kul dim er det... PS: Arild, slutt og mas med 20" nå, gutten har jo allrede kjøpt hjul, hihi 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet Mars 16, 2005 hadde jeg hatt AIR-RIDE hadde dette vært en annen sak, men vi får ta til takke med 18" i første omgang. Så får vi se hva det blir til. Men det er motor og gode kjøreegenskaper jeg satser på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet Mars 16, 2005 Jeg maser alltid om større felger, uansett om det er på bredda eller høyda! Hjul is the new plastikk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet Mars 16, 2005 Ja men det jeg mente var vel at dette ikke er standar dekk som sitter på Fiaten til a mor. hihi blir morsomt å få dem på iallefall. Runar: hvordan synes du kjøre egenskapene er på 30 profil da? er det jævlig hardt eller merker du ikke så mye til det?? Jepp gewinde er nok et must for de hjula der, blir gøy å se... Spesialdekk og spesialdekk fru Blom, de står jo i lista til både Conti og Pirelli, men kul dim er det... PS: Arild, slutt og mas med 20" nå, gutten har jo allrede kjøpt hjul, hihi 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet Mars 16, 2005 Ja men det jeg mente var vel at dette ikke er standar dekk som sitter på Fiaten til a mor. hihi blir morsomt å få dem på iallefall. Runar: hvordan synes du kjøre egenskapene er på 30 profil da? er det jævlig hardt eller merker du ikke så mye til det?? Kjøreegenskapene er helt ok, faktisk merker jeg ikke forskjell på 235/35 19 og 225/30 20. Det eneste er at felgen ligger nesten helt nedi bakken og man må ta forhåndregler ang dumpete vei og fortauskanter deretter 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#38 Skrevet Mars 17, 2005 Det høres bra ut Runar. Da blir det det samme som på gamle bilen min, hvor det satt 35 profil. Gleder meg til å teste dem ut. Kjøreegenskapene er helt ok, faktisk merker jeg ikke forskjell på 235/35 19 og 225/30 20. Det eneste er at felgen ligger nesten helt nedi bakken og man må ta forhåndregler ang dumpete vei og fortauskanter deretter 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#39 Skrevet Mars 17, 2005 Glad jeg har "ballongdekkene" 245/45-17 på 8x17 liggende.. Hull i veien like lite farlig som med 205/55-16, fortauskanter ikke noe stort problem, dekkene passer så bra på felgen at "felgbeskytteren" på dekket faktisk funker også.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#40 Skrevet Mars 17, 2005 Hehe det er jo også en møte å se dette på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#41 Skrevet Mars 18, 2005 Kjøreegenskapene er helt ok, faktisk merker jeg ikke forskjell på 235/35 19 og 225/30 20. Det eneste er at felgen ligger nesten helt nedi bakken og man må ta forhåndregler ang dumpete vei og fortauskanter deretter 30 profil??? Det er jo BALLONGDEKK Kom tilfeldigvis over denne bilen... mange år siden jeg har sett den sist. Den har kjekk dim på dekka, 225/20-19 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#42 Skrevet Mars 18, 2005 Fy faen da kan man jo like så godt bare drar Elektroteip ett par ganger rundt felgen da jo hi hi. Men det ser jo frekt ut da! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#43 Skrevet Mars 18, 2005 30 profil??? Det er jo BALLONGDEKK Kom tilfeldigvis over denne bilen... mange år siden jeg har sett den sist. Den har kjekk dim på dekka, 225/20-19 At den dekkdimmen finnes for salg tviler jeg på... Hvis det er riktig at det er 225/20 19, så tipper jeg det er et testdekk som ikke er klassifisert til hverken bæring eller fart... Men hvis det, mot all formodning, er mulig å lage et slikt dekk, så skal jeg kjøpe 225/20/22 på 9,5x22 og komme med det på treff til sommeren 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#44 Skrevet Mars 18, 2005 HEHE GO Runar!! Hvis du kommer rullende på 20profil på Våler skal jeg spandere en 6pack på deg! Det hadde sett siiiinnsykt vilt ut! Lykke til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#45 Skrevet Mars 18, 2005 HEHE GO Runar!! Hvis du kommer rullende på 20profil på Våler skal jeg spandere en 6pack på deg! Det hadde sett siiiinnsykt vilt ut!Lykke til Tror jeg hadde trengt mer enn en 6 pack for å glemme at jeg hadde kjøpt hjul til 70.000 kr, men hadde vært gøy ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#46 Skrevet Mars 18, 2005 At den dekkdimmen finnes for salg tviler jeg på... Hvis det er riktig at det er 225/20 19, så tipper jeg det er et testdekk som ikke er klassifisert til hverken bæring eller fart... Hehe, tenkte du fikk maten i vrangstrupa nå ja Runar Det er ganske lenge siden (flere år faktisk) jeg leste om denne Mazdaen... Da spurte jeg noen andre om denne bilen og de hadde sett den live på noe bilstereogreier og de mener jeg bekreftet at dim faktisk stemmer. Men kan godt være at det stemmer det du sier om testdekk for på specs på bilen står det: "Spesiall dekk: 18000,- pr stk" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#47 Skrevet Mars 18, 2005 Hehe, tenkte du fikk maten i vrangstrupa nå ja Runar Det er ganske lenge siden (flere år faktisk) jeg leste om denne Mazdaen... Da spurte jeg noen andre om denne bilen og de hadde sett den live på noe bilstereogreier og de mener jeg bekreftet at dim faktisk stemmer. Men kan godt være at det stemmer det du sier om testdekk for på specs på bilen står det: "Spesiall dekk: 18000,- pr stk" Hehe, har jeg blitt så forutsigbar altså..? Spesialdekk til 18k pr stk er en ting, men det hjelper jo lite når de ikke er godkjent eller masseproduseres...Tror det er mer enn prisen som gjør at dekkprodusentene ikke lager dette ennå...bærevne f.eks... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...