Bilen koker! noen som kan vite hvorfor?

Anbefalte innlegg

Hei sann! har kjøpt meg en Golf 2 syncro men etter jeg kom hjem å gikk over bilen litt så så jeg at det nesten ikke var noe kjølervæske på den.... så fylte jeg på og kjørte en tur å når jeg stoppet så så jeg det røyk litt av bilen å det rant kjølervæske ut av beholderen kan dette komme av at ikke termostaten åpner eller hva tror dere?

takk for alle svar!:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Koker motoren da? Dvs går den over 90grader?

Det kan renne over litt hvis du har luft i systemet,dvs luften kommer opp og ut sammen med noe kjølevæske. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville tatt en flush/rens på kjølesystemet.. Virker som det er tett en plass.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehehe digg a! luft systemet bruttern og pump på ledningene så lukker det seg sikker opp. hadde samme greiene på gaute sin.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe takk for svar gutter :D men jeg tror jeg bytter termostaten først ;) koster ikke en dritt å tar 4 min å bytte :) så lufter jeg heller etterpå:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sirkulerer vannet? Sirkulerer bare i tanken når termostaten er åpen vel (og vannpumpen i orden såklart)?

Ble litt usikker selv nå:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du sjekka om oljen er grå? Toppakning?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går kjøleviften? sikringsfeil kansje...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis kjølevifta ikke går er det termokontakten som er gåen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke nødvendigvis. Kan være dårlig kontakt, eller viften som er defekt også for den del.

Ved vanlig kjøring på denne tiden av året vil ikke bilen koke selv om viften ikke går.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan også være så enkelt at den gummipakningen i lokket på ekspansjonstanken din ikke er tett. Hvis motoren ikke blir for varm, men det koker og fosser vann ut av beholderen så hadde jeg sjekket denne o-ringen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan også være så enkelt at den gummipakningen i lokket på ekspansjonstanken din ikke er tett. Hvis motoren ikke blir for varm, men det koker og fosser vann ut av beholderen så hadde jeg sjekket denne o-ringen.

dette er AKKURATT hva som har skjedd! :) bilen blir bare veldig fort varm når man kjører litt aktivt :P hehe! testa 4x4 i går å ga på litt å når jeg stoppa så fossa det vann ut av tanken på toppen av tanken...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig vanlig feil dette. Skjedde på min også. Nytt lokk, og alt var godt som gull!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmmmmm...... kanskje dette kan være grunnen? :P haha

ghfhfgh.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er helt vanlig å bruke treskruer for å holde lokket sammen.

: smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, go-patenten sin! Sjælgjort e vælgjort? ......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

OI OI OI!!!!!! kan nå med sikkerhet fortelle at jeg har funnet feilen!! i sta når jeg var ute å kjørte å jeg satt på vifta så syns jeg at jeg hørte en som typisk lyd av vann som renner.... å så lurte dama på hvorfor hun hadde blått vann på skoa sine! hehe Jeg har liksom sjekka litt i dag å fylt på vann men vannet bare forsvinner... :P hehe å hvor ender vannet? JO inni bilen!! så varmeregisteret er nok ødelagt :( noen som har et til salgs eller hvor jeg kan få tak i det? å hva ca pris er? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg kjøpte nytt register for ikke så lenge siden fra autohausaz.com ... ikke til no golf 2, men en audi b3, så kan hende de har til golf 2 også :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.