Nye Xenon-pærer tenner ikke hver gang...

Anbefalte innlegg

Jeg har en A6 2004 med originale bi-xenon med d2s sokkel. Så at prisen hos Møller var 1475,- pr stk,

så jeg bestilte heller et sett med 2 for 799,- fra en norsk forhandler.

Satt de inn på fredag, og alt så greit ut, men lørdag ettermiddag ville de ikke tenne da jeg slo på tenninga. Måtte slå av og på nærlys, og da kom de. Dette har gjentatt seg, med begge eller bare den ene pæra i helga. I morges (mandag) var det ingen problemer, og forskjellen fra helga, var at det i morges var varmegrader, i helga var det frost (-2).

Har noen opplevd at uoriginale pærer har hatt tungt for å tenne ??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det stemmer det Pål, uroiginale pærer tenner ofte tregere og har større motstand.. syntes ikke 799,- var spesielt billig likevel da, jeg har kjøpt to komplette xenonkit som iogforseg fungerte for den prisen der. Merker du at påslåingstiden er lengre enn det var før?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det stemmer det Pål, uroiginale pærer tenner ofte tregere og har større motstand.. syntes ikke 799,- var spesielt billig likevel da, jeg har kjøpt to komplette xenonkit som iogforseg fungerte for den prisen der. Merker du at påslåingstiden er lengre enn det var før?

Vanskelig å si, siden bilen er ny for meg, og den ene pæra røyk etter ei uke i mitt eie....

Syns egentlig den kommer raskt opp i full styrke når den først tenner, men som sagt tenner den ikke

hver gang, og lysalarmen går. Må da slå av og på nærlys igjen....

Hvis det er større motstand i disse pærene, tro om de da kan ødelegge ballastene ?

Får du tak i billigere D2S-pærer av god kvalitet ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

OEM HID på Audi A6 (har iallefall erfaring med '05en) er en drøm, de er knallsterke og slår seg på før man får blunket. En del ettermarkedsxenon bruker gjerne mellom 8 - 20 sek for å oppnå full lysstyrke. Det har både med ballasten og kvaliteten på pæren å gjøre, forhåpentligvis skal du ikke merke noe forskjell når du bytter pærer da :)

Syntes du bør gå til de du har kjøpt pæren av og be om å få noe som fungerer eller pengene tilbake.

Fredrik Sjølie her på forumet har noe greier under tilbud, hvor han kan vise mange referanser på at hva han selger er av bra kvalitet, han har ok pris og er hyggelig å handle med, anbefaler at du sender en PM til ham om pærer, han kan det bedre enn meg! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

OEM HID på Audi A6 (har iallefall erfaring med '05en) er en drøm, de er knallsterke og slår seg på før man får blunket. En del ettermarkedsxenon bruker gjerne mellom 8 - 20 sek for å oppnå full lysstyrke. Det har både med ballasten og kvaliteten på pæren å gjøre, forhåpentligvis skal du ikke merke noe forskjell når du bytter pærer da :)

Syntes du bør gå til de du har kjøpt pæren av og be om å få noe som fungerer eller pengene tilbake.

Fredrik Sjølie her på forumet har noe greier under tilbud, hvor han kan vise mange referanser på at hva han selger er av bra kvalitet, han har ok pris og er hyggelig å handle med, anbefaler at du sender en PM til ham om pærer, han kan det bedre enn meg! :)

På min tenner de med en gang når de først tenner. Vil tro det tar ca 1-2 sek fra jeg slår på til de har full styrke, men som sagt tenner ikke de nye uoriginale pærene hver gang. Dette rimer jo hvis de har høyere motstand enn de originale pærene...

Spørsmålet er om dette er heldig for ballasten, eller om jeg risikerer at de takker for seg hvis jeg fortsetter å bruke disse pærene. De originale ballastene koster 4700,- pr stk, så de vil jeg helst slippe å bytte....

Ender vel med at jeg må kjøpe originale philips D2S hos Møller.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ender vel med at jeg må kjøpe originale philips D2S hos Møller.....

Bruk litt tid på E-bay, så finner du pærer av god kvalitet til en fornuftig pris. Jeg betalte ca 1000kr for to Osram pærer med D1S sokkel, disse koster ca 1500/stk i Norge.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan jo se om du finner de samme pærene andre steder, om det er Phillips :) møller har ikke monopol på dem heldigvis. Men anbefaler originalpærer til originalkits altså.

Grattis med ny bil da, jeg simelthen elsker de bilene der, om man greier å la være å se på bensinnålen er de kjempegøy å kjøre på tur med :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja jeg fant Osram D2S til en rimelig penge, så da slapp jeg møller sine svindyre :-) Viste seg at de uoriginale pærene hadde en mye ruere ring der minuspolene går mot og dermed større overflatemotstand. Da jeg demonterte de, var det "sveisemerke" på ringen selvom jeg hadde økt klemtrykket på polene før jeg satte på kontakten, så det er klart at polene må være glattest mulig for å sikre god kontakt med 35 kV. Ikke rart de ikke ville tenne med en gang. De er returnert til leverandør :-)

Takk Vegard, jeg er veldig fornøyd med bilen ! Hadde en 95 mod A6 2.6 bensin tidligere, og trodde ikke det kunne bli stort bedre, men det ble det. Første bilen jeg har med automat, og syns det er helt fantastisk :-) Omtrent like glad i bensin som den forrige :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra det ordnet seg da.. jepp, det er store spenninger som går, jeg har et litt annet system på min, der er kablene loddet fast til pæren, så er det en vanntett kontaktboks der man plugger lederene i hverandre, da får man ganske grei kontakt.

Det er veldig mye bra i A6en, det er ikke overdådig mye dilldall, og man føler at man styrer bilen selv, i motsetning til veldig mange biler i den klassen :)

2.4'en gir bra med skyv da, men den burde kanskje vært enda litt hvassere, gøy å bli trøkt baki setet litt :D

Uansett kjekt med noe som buldrer litt og gir bånndrag men samtidig er gøy litt oppi turtallet spør du meg!!

Må vel få meg en sånn en jeg også, men tror nok jeg må ha en fetere jobb før det skjer, hehe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.