#1 Skrevet Oktober 26, 2009 Heisann, Har veldig lyst til å montere turbo timer i min S3 99', for å skåne turboen.. Noen som har erfaringer med dette? Er det greit å installere? Noen ulemper? Mvh, Hans Frederik 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 26, 2009 Har ikke 99'n det?? Min hadde det men det var jo selvsagt en 01... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 26, 2009 Jeg hører hvertfall ingen vifter som går etter at jeg har tatt ut nøklene.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 26, 2009 Jeg hører hvertfall ingen vifter som går etter at jeg har tatt ut nøklene.. Da har du enten en sikring eller noe så som er gåen ELLER at det først kom på face liften... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 26, 2009 Hmmmm, dette kan jo være spennende å finne ut av! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 27, 2009 kan ikke se at jeg har det på min heller :\ min er jo facelift 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 27, 2009 Da har vi hvertfall et mysterie 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 27, 2009 Noen fler som vet noe om dette eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 27, 2009 Har ikke 99'n det?? Min hadde det men det var jo selvsagt en 01... Jeg hører hvertfall ingen vifter som går etter at jeg har tatt ut nøklene.. Trodde ikke turbotimer var noe som kom originalt i noen biler? Den skal vel holde motoren i gang i X antall minutter etter at du har dratt ut nøkkelen? Hvilken vifte er du vil høre? Radiatorvifta skal jo gå selv om motoren er av hvis den er for varm... Det gjør i alle fall min S3 om jeg ikke tar feil... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 27, 2009 Er IKKE turbotimer orginalt i en S3... Hadde ikke det selv, kjenner ingen som har hatt det og jeg kjenner vel 6-7 som har hatt 8l'en... Men kan du litt elektronikk er det ikke noe problem å montere selv... Om du gidder justere hvor lenge den skal gå selv... Ts, Audisentrum og han som monterte selv visste ikke hvor jeg skulle hente signal fra for at den skulle justere det selv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 27, 2009 Min hadde det. Den var tatt inn fra Italia (om det har noe å si). Timeren gikk 2 min. uansett om bilen var varm eller ikke, bare du hadde på tenningen så startet den. Var noe veske som gikk neddi der Kjekt å ha egentlig... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 27, 2009 Min hadde det. Den var tatt inn fra Italia (om det har noe å si). Timeren gikk 2 min. uansett om bilen var varm eller ikke, bare du hadde på tenningen så startet den. Var noe veske som gikk neddi der Kjekt å ha egentlig... Kan nok hende det, for din er den første jeg har hørt om og søkte masse etter det på www når jeg hadde min.... Var det timer og sånn inni eller? Veske? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 27, 2009 Beste er vel og koble turbotimern til f.eks 2 minutter og ha en bryter i tillegg, så vis man har brytern på står bilen alltid 2 minutter og går og vis ikke går den aldri. Vis dette da ikke allerede er i turbotimern, finnes så mange typer.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Oktober 27, 2009 Min hadde det. Den var tatt inn fra Italia (om det har noe å si). Timeren gikk 2 min. uansett om bilen var varm eller ikke, bare du hadde på tenningen så startet den. Var noe veske som gikk neddi der Kjekt å ha egentlig... Må være noe spesielt med den du hadde da, for min er også fra Italia:) Mulig noe med facelift også, hakke peil... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Oktober 27, 2009 Kan nok hende det, for din er den første jeg har hørt om og søkte masse etter det på www når jeg hadde min.... Var det timer og sånn inni eller?Veske? Jeg lurte på hva det var de første gangene jeg hørte den satte igang. Hørtes ut som noe vann/olje som drev å sirkulerte rundt ned i motorrommet ja sammen med en elektrisk hvinen...men jeg er langt ifra sikker da?! Ingen kontakt inni kupeen som jeg så... Må være noe spesielt med den du hadde da, for min er også fra Italia:) Mulig noe med facelift også, hakke peil... Har ikke peiling selv så jeg aner ikke...kan jo være noe hjemmemekka for al del?! Min hadde også en ekstra rattlås-ting som var plassert ved siden av ratt justering håndtaket...kunne låse rattet med en nøkkel. Snodige greier... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Oktober 28, 2009 Jasså? Noe mer "ekstrautstyr" den bilen din kom med som ikke er standard eller? Har du bilde av turbo timeren og den rattlås greia forresten? Lurer fælt på åssen det ser ut:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Oktober 28, 2009 Er jo ikke uvanlig at biler henta fra andre deler av verden har snodig ekstrautstyr som vi ikke har sett før! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Oktober 28, 2009 Beste er vel og koble turbotimern til f.eks 2 minutter og ha en bryter i tillegg, så vis man har brytern på står bilen alltid 2 minutter og går og vis ikke går den aldri. Vis dette da ikke allerede er i turbotimern, finnes så mange typer.. De fleste kan du stille inn hvor lenge bilen skal gå etter nøkkelen er tatt ut, evntuelt koblet riktig skjønner den det selv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Oktober 28, 2009 noen som har koblingsskjema for noe slikt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Oktober 28, 2009 ta en titt her skal se om jeg finner en link til http://vwroadtrip.peterbeers.net/GTI/GTI_Mods/Turbo_Timer_Install/turbo_timer_install.htm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Oktober 28, 2009 http://s90139951.onlinehome.us/vw/ttinstall.htm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Oktober 28, 2009 Jasså? Noe mer "ekstrautstyr" den bilen din kom med som ikke er standard eller? Har du bilde av turbo timeren og den rattlås greia forresten? Lurer fælt på åssen det ser ut:) Slik så ekstra ratt låsen ut...turbo timer var ikke noe jeg så noe til. Var skjult (for mine øyne iallfall) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...