Grunnstilling av gasspjeldhus 1,8T Q 98.mod

Anbefalte innlegg

Kan noen hjelpe meg med dette - Har en enkel vag com selv, men den tar ikke denne jobben - Bilen står i Hokksund - Hadde vært fint hvis noen kunne, det sparer meg for mye jobb.

 

Hvilken type vag com er den beste å kjøpe ????

 

AUDI A4 1,8TS Q AVANT 98.mod

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk Vagcom 409.1

 

Sakser info rett fra kilden her:

 

This procedure details how to perform a Throttle Body Alignment (TBA) on many VW/Audi vehicles. This procedure cycles the motorized throttle body through various states (idle, part throttle, WOT) to relearn their positions. Some examples of reasons to perform a TBA:

 

*

 

The vehicle's battery has been disconnected and re-connected

*

 

The ECU has been removed and reinstalled

*

 

The Throttle Body has been cleaned or removed and reinstalled

*

 

The Accelerator Pedal has been removed and reinstalled

 

In some vehicles, the car will not run correctly, or may not run at all without performing a TBA after one of the above operations. The TBA can be performed on both Drive-By-Wire (DBW or E-gas) as well as Cable-throttle cars as long as there is no Idle Stabilization Valve (ISV). If there is an ISV, then there is no motorized control of the throttle at all. Typically, '96-'99 VW/Audi have motorized Cable-throttle, and '00+ VW/Audi have DBW. Obviously, there are some exceptions. This should be obvious but TDI's do not have throttle bodies.

 

There are certain test conditions that must be met before doing a TBA:

 

*

 

No DTC's in the Engine Controller

*

 

Battery voltage at least 11.5 V

*

 

Throttle must be at idling position (keep your foot off the gas pedal)

*

 

Throttle body part must not be dirty (carbonized).

*

 

Coolant temperature must be between 5 and 95C

 

Her er prosedyren for bilen din:

Procedure for performing a Throttle Body Alignment on Cable-Throttle Cars:

These are cars with a physical cable between the accelerator and the throttle, but WITHOUT an ISV.

 

Turn the key on but do not start the car.

 

[select]

[01 - Engine]

[Measuring Blocks - 08]

Group 098 (Note: Some SIMOS or Marelli ECU's use Group 001 such as ADY & AEE engines)

[Go!]

[switch to basic settings]

Once you do this you will see the top right display say ADP RUN. The TB adaptation is being done as soon as you switch to basic settings. You will see the values change and hear the TB cycle for the first few seconds then it will stop. Leave it in Basic Settings for about 30 seconds.

[switch to Meas. Blocks] button and you're all set.

 

Be sure not to touch the accelerator and make sure the engine is NOT running when you do this!

 

Alternativt kan du koble av minuspolen på batteriet ditt, la bilen stå i en times tid, slå på tenningstrinn II (altså slå på ECU men ikke motoren!), la bilen stå i to minutter uten å røre noe, slå av tenning, slå på ECU igjen, la den stå i en 10-15 sekunder, og slå på motoren. Om du har litt flaks har den grunninnstilt spjeldet for deg også, det fungerte for meg..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar. Har gjort det med vag com men når jeg skal vidre fra 098 så kommer det en tekst opp som sier at jeg må ha en kode for å komme vidre.

Skal prøve det andre alternative. Skal tenningen stå på i den timen ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, da skal bilen være så av som du får den :)

Sender deg en PM!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.