Merkelig trykkrør fra kompressor-hus-->wastegate Garret T3 diesel-turbo

Anbefalte innlegg

Var å kjøpte meg en Garret T3 som jeg skal ha på Golfen etterhvert. Mens jeg drev å rengjorde den for gammal olje osv. så la jeg merke til et rør som gikk ifra innløpet på kompressorhuset å videre ned på wastegaten. Noen som vet hva det er godt for ?? Aldri sett noe lignende før...

 

DSC00031.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er dette en vanlig T3?? aldri sett dem sånn før... men uansett.. den "rare" slangen er en hjelpetrykk slange for å stabilisere wastgate actuatoren (w.g klokka) for javnere trykk...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er dette en vanlig T3?? aldri sett dem sånn før... men uansett.. den "rare" slangen er en hjelpetrykk slange for å stabilisere wastgate actuatoren (w.g klokka) for javnere trykk...
Garret T3 ifra en Golf 1.6 TD/GTD ja....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper jeg slipper å vri kompressorhuset såpass jeg slipper å lage nytt det røret der. Det er hull omtrent midt i innløpet på kompressorhuset. Aldri sett noe slikt så jeg lurte på det var for noe :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enda et bilde der man ser hvor det ender opp det røret

 

DSC00032.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

drit i dinna der pål.. e har jo en heilt ny turbo stående ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

drit i dinna der pål.. e har jo en heilt ny turbo stående ;)
Denne gir mere futt enn den du har faktisk,å tåler mere trykk ifølge hardcore diesel-trimmere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det tynne røret er nok til og lufte ut aktuatoren, og det tykke er trykkrøret til aktuatoren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det tynne røret er nok til og lufte ut aktuatoren, og det tykke er trykkrøret til aktuatoren.
Det tykke røret styrer selve wastegaten ja,blir nok en boost-controller imellom den slangen der ;) Håper jeg slipper å vri kompressorhuset så jeg må gjør om på det tynne røret. Det har nok en misjon siden det er der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.