#1 Skrevet Oktober 27, 2009 (endret) Heisann. I helga så merka jeg at vifta ved radiatoren begynnte å følge med turtallet.. Hva er det som gjør det? Har ikke opplevd dette før. For litt siden gikk den veldig lett rundt, men nå er den veldig treg.. Er det noen slags lager i her som kanskje har tatt kveld? Kan også nevne at når den gikk lett, så var det en liten skrangle lyd fra 1200 - 2500 rpm.. ( Hørte det ikke før eller etter dette ) ~ Tommy 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 27, 2009 Ingen som har vært borti dette før? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 27, 2009 Det er ikkje viskosekoblingen bak på vifta som har tatt kvelden då.. Høres ut som det er den som henger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 28, 2009 Robert har et poeng her, ja.. Kan du dreie vifta for hånd når motoren står stille? Kjenn etter slark og ulyder. Vanligvis er det ikke nødvendig å ha den på på vinteren, så hvis den er gåen kan du bruke vinteren på å finne en 'ny'! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 28, 2009 Ja er jo en mulighet at viskosekoblingen har tatt kvelden.. Som jeg skrev i 1. post : " For litt siden gikk den veldig lett rundt, men nå er den veldig treg.. " Når jeg snurrer på vifta nå så går den ca 1/5 rundt, mens før så kunne den gå noen runder før den stoppa.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 29, 2009 Hvordan er det å fikse dette selv? Er jo veldig trangt der.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 29, 2009 Sånn du beskriver det er eg sikker på at det er viskosekoblingen.. Er litt trangt der, men det går bra.. Du bør få lånt deg et verktøy til å få mothold når du skal løsne vifta... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 29, 2009 Min vifte følger åsså turtallet om temperaturen går mye over 90 grader.. Men samtidig så snurrer den veldig lett når motoren ikke går. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 29, 2009 (endret) Som sagt så følger vifta turtallet nesten fra tomgang og opp! Den er treg å snurre på når motoren ikke går.. Filmet en liten snutt nå ikveld der vi hører lyden.. Sikkert ikke så god kvalitet siden jeg filma med mobilen . Jeg har ikke hørt på noen andre biler at vifta bråker så mye som her.. http://www.youtube.com/watch?v=NwE-XHjNTig Skal det være sånn? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 31, 2009 Snakka med en kjenning fra Møller bil i stavanger idag.. Han mente jeg burde bytte den vifta!? Han sa også at det var skjeldent at viskosekoblinga gikk.. Den går såvidt rundt når motoren ikke sviver. Jeg kan også bevege litt på den, så ser ut som noe er løst.. Får bare prøve å se med en ny da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 31, 2009 Selve viften ryker jo ikke, det er evt. viskokoblingen som er synderen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 31, 2009 (endret) Jo det er viskosen, bilen min hørtes plutselig ut som en volvo 240 - byttet viskosen og alt ble bra. edit: det er forresten veldig dyr, selv på autohauzas koster den 127$ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 31, 2009 Ok! Får gå innom møller på mandag å høra hva dem skal ha.. Noen som vet det kanskje? Men er dette riktig? http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Fan-Clutch-Audi-S4-S6-92-93-94-95-96-97-NEW_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem35a4085796QQitemZ230385276822QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Oktober 31, 2009 Ja, den skal være riktig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet November 1, 2009 Jeg vil tippe tett oppunder 2000 kr, legg ut prisen her då Den på ebay var jo grisebillig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet November 2, 2009 Møller Pris; 2335,- inkl.mva Da blir det Ebay.. Dollaren er jo lav også nå så blir jo over halve prisen Men må jeg ha ny vifte også eller trenger jeg bare koplingen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet November 2, 2009 Vifta går vel an og skru over på den nye. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet November 2, 2009 Møller Pris; 2335,- inkl.mva Da blir det Ebay.. Dollaren er jo lav også nå så blir jo over halve prisen Men må jeg ha ny vifte også eller trenger jeg bare koplingen? Kun koblingen ja.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet November 2, 2009 Da er det greit! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet November 2, 2009 He he, det blir "penger til overs" etter ebay handling ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet November 3, 2009 Robert har et poeng her, ja.. Kan du dreie vifta for hånd når motoren står stille? Kjenn etter slark og ulyder. Vanligvis er det ikke nødvendig å ha den på på vinteren, så hvis den er gåen kan du bruke vinteren på å finne en 'ny' ! Så da kan jeg skru den av nå og montere ny når den kommer? Begynner å bli værre og plagsomt nå.. bråker fælt på tomgang.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet November 5, 2009 Spør igjen. Er det noe fare å skru den av nå og kjøre uten kopling og vifte? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet November 5, 2009 Ingen fare så lenge du ikke lar bilen stå på tomgang over lengre tid, bare pass på så den ikke overstiger 90 grader. Så lenge du kjører får den kjøling. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet November 7, 2009 Ikveld når jeg skulle hjem fra en kollega, så smalt fra motorrommet.. Stoppa og åpna panseret og fant dette : Er dette noe slags strammehjul til reima? Fant ingen lekkasjer eller noe så det har ikke skjedd noe mer " alvorlig " en dette.. Var litt ekkelt å kjøre hjem uten servo og abs.. Så lader jo ikke batteriet heller nå, men er det mulighet å få på reima uten det hjulet som falt av? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet November 8, 2009 Det der er et løpehul til viftereima ja. Du kan ta et tau og måle opp ca lengde og skaffe en kortere viftereim hvis det er krise. Husk å sjekk klaring langs den nye ruten til reima i forhold til deksel og slikt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...