en salgs hyling fra motor ved start

Anbefalte innlegg

Hey!

noen ganger, uavhengig om det er varmt eller kaldt, tidlig eller seint så opplever jeg en ubehagelig lyd.

når jeg starter bilen, start den fint, men i det motoren er startet kommer det en slags hylelyd, eller en lys hvese lyd fra motoren. lyden høres godt og kommer 50% av alle gangene jeg starter bilen, det er lykegyldig om jeg har kjørt i 10 minutter og stopper og starter eller 10 timer. Det er ingen andre ulyder fra bilen når jeg kjører ellers.

Bilen er en Audi TT 1999 modell.

Noen som vet hva det kan være?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en lignende lyd på min bil som antagelig kommer fra A/C-pumpen. Hvis du har A/C på bilen så kan du prøve å sette denne på "ECON" og deretter starte bilen.

Sjekk om lyden fortsatt er der...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme på Leon'en min. Er klimakompressoren som lager lyd. Min har gjort det de 3 årene jeg har hatt den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vil heller tro det er starteren din som er litt treg til å trekke seg tilbake og blir hengende i startkransen. dette er kun ved oppstart?? eller også under kjøring? om kun ved oppstart vil jeg tro starteren.. men og vært borti noen med treg tenningsbryter. disse har lett for å sprekke med tiden og følger ikke med helt til bake og blir stående i siste hakket (starter hakket) på tenningslåsen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en slik hylelyd i caddyen. Det er startern som henger igjen ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, det er nok starteren, noen lett måte å løse dette på? Eller bør jeg bare be møller ta en titt på det? koster jo sikkert hele lønningen og skjorten?!

men det er ikke alltid jeg får denne lyden.. så mye kan jo tyde på at den løsner fint noen ganger.. og andre ikke...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme lyden på ene A3 en selv....

Høres ut som et slitt lager, på ei vifte/føner, for å prøve å forklare lyden..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har selv hatt dette på 2 biler og begge gangene har det vært starteren. Det er en "fjær" som trekker tilbake starteren når motoren starter men denne kan bli slitt/tre ettehvert og hvis den ikke smeller tilbake fort nok kommer denne hviiiiiine lyden ide motoren starter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fjæren blir skjeldent slitt, men blir mye møk rundt akselen på starteren, så denne bør demonteres (ut av kassen) og smøres opp..så funker den lenge til...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

lett å gjøre? Sånn ca. hvor finner jeg den?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Innslaget på startern dette vel. Prøve å ta den opp og smøre litt der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.