#1 Skrevet Januar 12, 2005 Jeg lurer på om noen her vet hvor man får kjøpt monteringdbraketter til wilwood caliptere? eller om noen har tegninger på disse? Skulle hatt dette til en a4. JTE 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 12, 2005 Var det ikke en tråd om dette for en stund siden? Mener Hans på ES sa han hadde fått noen maskinert ved et firma i tr.heim. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 12, 2005 Jo, men det er jo litt langt å dra da, for å få noen braketter på en bil uten bremser.... hehe Og dessuten var det til en A8 med 330mm skiver... jeg må ha noen andre, litt mindre noen, for jeg skal ha 288mm skiver på en A4, så det jeg lurte på var om noen hadde fått laget dette til en A4 noe sted, eller har noen tegninger for hvordan disse kan lages... Er irriterende at det skal være så vanskelig JTE 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 12, 2005 Du får lage deg en mal av tre da vettu, og så hører du om noen kan lage 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 13, 2005 Jeg lurer på om noen her vet hvor man får kjøpt monteringdbraketter til wilwood caliptere? eller om noen har tegninger på disse? Skulle hatt dette til en a4. JTE Kollevold Rally Import kan sikkert hjelpe deg med dette. Er ikke sikker ,men du kan jo høre med dem. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 13, 2005 Jeg lurer på om noen her vet hvor man får kjøpt monteringdbraketter til wilwood caliptere? eller om noen har tegninger på disse? Skulle hatt dette til en a4. JTE Hva er egentlig vitsen med å bruke Wildwood calipper hvis du ikke øker størrelsen på skivene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 13, 2005 Hva er egentlig vitsen med å bruke Wildwood calipper hvis du ikke øker størrelsen på skivene? På grunn av at den ene framme er ødelagt, og lekker som en sil.... og istedet for å kjøpe en ny fremme, er det billigere å kjøpe to wilwood caliptere fra usa... kommer på ca 1500 kr, inkl frakt.... så da syntest jeg dette er et bedre alt enn å kjøpe den ene orginale, til en pris av 2500-3000 kr. så dette er grunnen Har hørt med krb og flissundet, de skulle ha henholdsvis 6000,- kr og 7750,- kr for brakettene, er de laget av gull? Blir nokk til å lage en mail av tre, sånn som Thomas foreslo, og så få noen med cfc maskin til å lage de i sterkt aluminium, eller stål. JTE 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 13, 2005 På grunn av at den ene framme er ødelagt, og lekker som en sil.... og istedet for å kjøpe en ny fremme, er det billigere å kjøpe to wilwood caliptere fra usa... kommer på ca 1500 kr, inkl frakt.... så da syntest jeg dette er et bedre alt enn å kjøpe den ene orginale, til en pris av 2500-3000 kr. så dette er grunnen Har hørt med krb og flissundet, de skulle ha henholdsvis 6000,- kr og 7750,- kr for brakettene, er de laget av gull? Blir nokk til å lage en mail av tre, sånn som Thomas foreslo, og så få noen med cfc maskin til å lage de i sterkt aluminium, eller stål. JTE Hva mener du med ødelagt?? btw... Mekonomen skaffer bytte caliper til rundt 1000kr For ikke å glemme rep.sats til orginal calipere for ca kr 150 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 13, 2005 Er det Wilwood Dynapro kalipere? Hvis ikke har de vel ikke gummipakninger/foringer som vanlige kalipere har. Vet ikke hvordan det er å ha her i vårt kalde klima. Kan være dine gamle kalipere kan repareres. Fant litt mer om det her: http://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=689447&highlight=wilwood+dust+seals bare en tanke... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 13, 2005 Hva mener du med ødelagt?? btw... Mekonomen skaffer bytte caliper til rundt 1000kr For ikke å glemme rep.sats til orginal calipere for ca kr 150 Den ene lekker som en sil med bremseveske, de henger igjen, lugger, vibrering i bremser... alt er feil! og er dritt lei av å skru de fra hverandre og reparere de hele tiden, har gjort det noen ganger, og funke en liten stund... Så jeg gidder ikke mer.... hehe De jeg har snakket med på audi, innrømmer også at de orginale calipterne ikke er så mye å skryte av... Bytte caliptere er ikke noe å ha, de har anbefalte ikke det på NBS iallefall. Dessuten er wilwood calipterne mye penere også Er det Wilwood Dynapro kalipere? Hvis ikke har de vel ikke gummipakninger/foringer som vanlige kalipere har. Vet ikke hvordan det er å ha her i vårt kalde klima. Kan være dine gamle kalipere kan repareres. Fant litt mer om det her: http://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=689447&highlight=wilwood+dust+seals bare en tanke... Hvilke klade klima? Neida, bruker bare bilen på våren, sommeren og høsten jeg, dvs, sommerdekk føre Gidder ikke å være brøytebil heller da, den er så lav at det er rett og slett ikke noe vits å kjøre om vinteren. så dette er ikke noe problem. Er flere jeg har snakket med om dette, og de har ikke hatt noen problemer med dette heller.... Har alt bestilt caliptere fra USA nå, må jo benytte seg av lav dollarkurs da JTE 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...