forsøk, AFR ved 40% E85 og 60% 98Bf ?

Anbefalte innlegg

Heihei.

 

Er så heldig at jeg farter mye i Tromsø og kunne tenkt meg å fora bilen med rein e85.

 

AAN har jo orginalt bensintrykk på 4bar, har 044 pumpe og strammere WG fjær, samt chip.

 

Har kjørt på 50/50 nå uten noen form for optimaliseringer, men tør ikke fylle mer enn 50/50.

 

 

Har lest meg opp og ned på dette, men finner ingenting konkret.

 

Kan jeg kjøpe justerbar bensintrykksregulator og justere opp trykket til jeg har akseptabel AFR, eller er dette fyfy?

 

Datasprut er uaktuelt i denne omgang som student.

 

Tips?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, høyere trykk blir kanskje et problem, men større dyser og justerbart bensintrykk er vel en fin måte?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er bare å telle ned til Espen Wethe har oppdaget tråden din, da får du fasit på spørsmålet ;)

 

Du må levere mer fuel enn med bensin, så enten mer trykk eller større dyser.

Manuel boost controll er nok en fordel.

AFR må følges med..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, her er fasit:

Større dyser, justerbar bensintrykksregulator og bredbåndslambda. Muligens større bensinpumpe.

Skal du øke ladetrykket kan du bruke kaldere plugger som Bosch F3CS

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, er med på dette så langt.

 

Må fram med kalkulatoren isåfall hvilke dyser som egner seg eller hvilket trykk som det må justeres til.

 

Å det kan IKKE jeg!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På ren E85 vil du øke dysestørrelsen med 30-40%.

Trykk prøver du deg fram med.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser du har 044 pumpe, så da trenger du ikke ny pumpe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Interesant dette, men skal du få start i flere minusgrader trengs det egen map, ev forvarming av drivstoff

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flere muligheter: Motorvarmer/startgass/egen map/resistor på kjølevannsignal til ECU (koblet i parallell)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flere muligheter: Motorvarmer/startgass/egen map/resistor på kjølevannsignal til ECU (koblet i parallell)

 

resistor? : vinke : Fortell!

 

Hvor stor er orginale AAN dyser, og hvilke dyser burde holde? Noen måter å justere tenninga på, eller justerer den det selv?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

resistor? : vinke : Fortell!

 

Hvor stor er orginale AAN dyser, og hvilke dyser burde holde? Noen måter å justere tenninga på, eller justerer den det selv?

 

Hva med 20% større dyser, samt regulerbart bensintrykk. Da kan du regulere opp til E85 og ned til 98 okt når du trenger det. Trykket må regnes ut da.

 

Hvis du monterer en ekstra injector i innsug manifold, en fet en å betjener den ved behov under oppstart og lar bilen gå et halvt minutt får du kjører så tror jeg du klarer deg uten map. Trenger bare litt øvelse. Eksperment: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med 20% større dyser, samt regulerbart bensintrykk. Da kan du regulere opp til E85 og ned til 98 okt når du trenger det. Trykket må regnes ut da.

 

Hvis du monterer en ekstra injector i innsug manifold, en fet en å betjener den ved behov under oppstart og lar bilen gå et halvt minutt får du kjører så tror jeg du klarer deg uten map. Trenger bare litt øvelse. Eksperment: smil :

 

Er "tullat" nok til å prøve slik, da det er så mange andre triks med en gammel 80 med AAN : haha :

 

Høres fornuftig ut med ca 20% større dyser, hvor stor er orginale?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

301ccm@3bar

348ccm@4bar

 

skrives det på forumet her.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det lavohm eller høyohm motronicen skal ha?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høyohm.

RS2 dyser er ca 20% større.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva bør AFR være ved ca 50/50 blanding med e85 og 98bf ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

348ccm x 1,20 = 417ccm

Jeg har noen bosch dyser som er oppgitt til 411ccm på 4 bar trykk, hvis noen vil prøve så går de for 400,- + porto :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slett innboksen din Christian :)

 

pris for alle 5 dysene ja?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva bør AFR være ved ca 50/50 blanding med e85 og 98bf ?

 

12.5 eller fetere er OK (under boost)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger jeg endre map hvis det viser seg at AFR er gull med de dysene Christian selger?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

348ccm x 1,20 = 417ccm

Jeg har noen bosch dyser som er oppgitt til 411ccm på 4 bar trykk, hvis noen vil prøve så går de for 400,- + porto :)

 

Altså ca 360cc på 3bar (stort sett alle dyser er ratet ved 3bars trykk), det høres ut som RS2 størrelse.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger jeg endre map hvis det viser seg at AFR er gull med de dysene Christian selger?

 

Kun hvis du vil ha mer aggressiv tenning og/eller E85 spesifikk kaldstart map.

 

Øker du ladetrykket vil ideelt tenningstidspunkt være senere, så start med det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette kan du Espen :)

 

Trur dessverre det ikke er så mye mer ladetrykk tiljengelig :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

356 ccm på 3 bar ja. tror de er hakket under rs2

Prisen er for alle ja :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.