#26 Skrevet Oktober 28, 2009 kunne jo vært artig å prøvd! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet November 16, 2009 Har montert AFR måler: Hva skal AFR være med 32 Liter E85 og 40 Liter 98Bf ? Fortell det, gjerne med regnestykke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet November 16, 2009 Er det så enkelt: ? Afr: 98bf 14,7 Afr: E85 9,7 40% E85 = 9,7*0,4 = 3,88 + 60% 98bf = 14,7*0,6 = 8,82 = Afr, ikke tynnere enn 12,7 ? Og ved 50/50 = Afr, ikke tynnere enn 12,2 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet November 17, 2009 Bredbåndslambdaen bruker lambda og oversetter til AFR for bensin, etanol, metanol, diesel, etc. Bare fortsett å bruke visning for bensin, og prøve å holde deg under 12.5, spesielt på høyt turtall. De aller fleste bruker bensinbetegnelsen (stoich 14.7) også når man bruker andre drivstoff. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet November 17, 2009 Hvis en kjører ren E85 skal lambda fortsatt vise ca 12,5 ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet November 17, 2009 Så lenge displayet er stilt inn for å vise AFR for bensin (via lambda) skal det vise 12.5. 12.5 er OK på en turbomotor på E85, hadde du kjørt på ren bensin bør man ligge rundt 11.5 på full boost og høyt turtall. Grunnen er at bensin har dramatisk mye dårligere kjøleevne enn etanol (EGT ligger ca 100 grader høyere ved samme lambdaverdi) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet November 17, 2009 Den viser AFR for Bensin og er nok justert for det også når du sier 12.5 er OK på e85, mener du da rein E85 eller blandet med bensin? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet November 17, 2009 I utgangspunktet ren E85, evt E75 vinterblanding. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet November 17, 2009 Var ut å testet nå med 32liter E85/75 samt 40liter 98Bf. Lambda viser AFR 12,9 - 13,1 på full boost, hva forteller dette meg, kan jeg blande i mere e85 eller mindre e85? Takk for svara 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet November 17, 2009 Var ut å testet nå med 32liter E85/75 samt 40liter 98Bf. Lambda viser AFR 12,9 - 13,1 på full boost, hva forteller dette meg, kan jeg blande i mere e85 eller mindre e85? Takk for svara Begynner å få for høy lambda. Mindre E85 vil få denne ned igjen, fordi E85 krever mere juice fra dysene dine. Skru opp bensintrykket ditt litt om du kan. Se hva som skjer da. Hadde aldri kjørt med så høy lambda på full boost, høyt turtall. Synes det er rimelig magert. Som Espen sier. 11.5 på 98 BF og 12 - 12.5 på E85. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet Mars 29, 2011 Tar denne opp igjen... BF95 koster i tromsø for tiden 14,50 - 15,29kr så dette er helt sinnsykt! Tør ikke tenke på hva 98BF kan koste da.. Sjekke E75 prisene, og dem var hyggelige 9,16kr, så her må det jo være litt å spare i disse tider Blir å montere RS2 dyser med justerbar FPR for å så justere med inn på AF target på ren E85, det vil også gjøre at K26n kommer tidligere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...