Anbefalte innlegg

Jakten på den tørre Golf II,en...

Følgende er gjort:

-Har satt på ny plast innenfor dørtrekka.

-Har blåst igjennom drenshulla på hver side i motorrommet med trykkluft.

-Rensket opp under plastdeksel for løv, blader etc.

-Satt på helt nytt plastdeksel ved vindusviskerne.

Fremdeles er det noe fukt på teppet på passasjersiden når det regner mye, omtrent der hvor man har bena...

Noen ideer på hva dette kan være?

Kan det komme noe inn ved vifta eller en gjennomføring ved torpedo?

Akkurat nå er eg glad for at eg har Eberspacher.....blåser fukten tørr på en halv time.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er alle propper igjen i torpedoveggen??

det kan komme vatten via luftinntaket til kupeen. legg ein stripe med tettningsmiddet rundt denne.

på jettaen min kom det vattn inn via luftinntak. og når eg fjerna frontruta fant eg og rust under pakningen som hadde rusta eit lite hull rett inn i kupeen. ta ein titt under pakninga til frontruta og sjekk etter rust

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du takluke ?

Nei, har ikke takluke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rust i dørken? Jeg har noen få rusthull rett bak framhjulene på bilen min da forrige eier kjørte den på grusvei og beskyttelsesmassen ble slitt vekk. Så nå spruter vannet inn under teppet... Må sveises igjen før vinteren tar helt av :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rust i dørken? Jeg har noen få rusthull rett bak framhjulene på bilen min da forrige eier kjørte den på grusvei og beskyttelsesmassen ble slitt vekk. Så nå spruter vannet inn under teppet... Må sveises igjen før vinteren tar helt av :)

Nå skal ikke eg si at akkurat det ikke finnes, det kan være vært å sjekke.

Men eg var nå under bilen her på lørdag og fjernet løs tectylmasse, smørte på grunning og tectylguffe oppå der igjen. Kanaler og hjulbuer fikk samme behandling.

Kunne ikke se noe som var "uvanlig" eller noe farlig rust akkurat da.

Men som sagt...det er jo enkelt å sjekke.

Det som er det rare er at der er langt mindre rust på Golf,en fra 1985 i forhold til en Opel Vectra eg hadde før, årsmodell 1991..:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk lekasje i baklykter ;)

Ja, vann som lekker inn bak, kommer seg faktisk fremover.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I min jetta II fikk jeg også en fin liten dam med vann omtrent akkurat der man har beina på gulvet på passasjersiden.

Når jeg åpnet panseret så fant jeg at det plastdekselet som sitter til venstre øverst oppe i hjørnet i motorrommet over inntaket til vifta bl.a hadde et hull i seg. Teipet dette med elefant-teijp og det har ikke vært vått der siden..:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er alle propper igjen i torpedoveggen??

det kan komme vatten via luftinntaket til kupeen. legg ein stripe med tettningsmiddet rundt denne.

på jettaen min kom det vattn inn via luftinntak. og når eg fjerna frontruta fant eg og rust under pakningen som hadde rusta eit lite hull rett inn i kupeen. ta ein titt under pakninga til frontruta og sjekk etter rust

Nå satser eg på at rådet ditt funker...:-)

La en stripe med hvit Tec 7 (hvit bil) rundt luftinntaket, det var faktisk ei fuktstripe ned i luftinntaket, og satser på at det hjelper.

Proppene la eg også en tynn stripe rundt.

Sjekket vinduspakningen - så egentlig greit ut - men fikk trykket litt inni den også enkelte steder.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.