Har litt Girkasse problemer.

Anbefalte innlegg

Hei!

Driver og har skiftet girkasse på en Opel Vectra nå da andre giret var gåent.

Tok ut den gammle og rett på plass med den nye.

Problemet nå er at jeg får ikke satt den i gir. Får ikke flyttet noe på girstanga.

På en måte som om alt står fast.

Kunne sette den i revers, ellers så er den på en måte "låst"

Når jeg satt den i revers og slapp ut clutchen så kvelte motoren seg og stoppa:confused: (hadde ikke satt i drivakslingene)

Nå er alt montert i sammen og kan fint snurre på drivakslingene.

Tok av "lokket" oppå kassen der som girskifteren sitter og kikket nedi. Der ser alt bra ut igrunn.

Når jeg snurrer på drivaskslingene nå så beveger det seg i tannhjulene nedi der men de går ikke rundt. Skal de det?

Prøvde også og starte opp bilen og kikket nedi og da gikk alt rundt som det skulle. Så selve akslingen går fint ann og snurre på sånn at tannhjulene går rundt.: klø :

Skal prøve i morgen og bytte over "lokket" fra den gammle kassen og se om dette kan hjelpe.

Noen som har vært borti noe lignende eller har noen gode tips til hva dette kan være? Selv er jeg ganske så grønn når det kommer til innvendig i girkassen:o

Mvh Tor Erik

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

korleis er giroverføringa? mange kasser som kan settast på feil her, og da treff den ikkje i heile tatt på gira og blir heilt "låst"...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan settes på feil?

Selve kassen eller giroverføringa?

usikker på hvordan overføringa er.

Skal prøve og få sett litt mer på overføringene idag.

men er ikke veldig sugen på og ta ut kassen igjen for og si det sånn..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjølve giroverføringa, på audi s2 foreksempel så er det kun ei stang som går inn i gear kassa, og overføringa skubbes innpå der og sikres med ein skrue, men vist den ikkje står på nøyaktig samme posisjon som den forrige så treff du ikkje gira.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner! Er omtrent samme opplegg her også.. Så må prøve og justere litt bedre på overføringa da? At det kan hende den ikke treffer?

Det som jeg syns var så merkelig var at bilen kvelte seg og stoppa når jeg slapp ut clutchen etter og ha hatt den i revers?: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da høyrest det ut som du ikkje treff, treff sikkert eit høgt gir i stadenfor;) så slepp nokk ut me kassa, men noken bila er ikkje lette og stille inn, beste er å sette både girkasse og girspake i midtstilling da du monterer i hope gearoverføring. men detta får du nok til skal du sjå;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.